Doradztwo Strategiczne - Konsulting Biznesowy
Neutralność - Obiektywizm - Dyskrecja - Profesjonalizm - Skuteczne Narzędzia
Doradztwo strategiczne dopasowane do Ciebie i firmy niezależnie od jej wielkości operacyjnej.
Wspieramy przede wszystkim organizacje MŚP, które chcą zwiększać efektywność, wyznaczyć strategiczne kierunki rozwoju i na podstawie planu, wdrażać je w życie.
Nasze wsparcie dla Rozwoju Twojej Organizacji to przede wszystkim:
Strategia Organizacyjna - Wizja & Misja
Strategia Rozwojowa - Przewaga Konkurencyjna
Strategia Funkcjonalna - Wprowadzenie lub Ujednolicenie Procedur
Strategia Konkurencyjna - Utrzymanie bądź polepszenie pozycji Firmy
Strategia Marketingowa - Jak najlepsze zaprezentowanie Firmy na Rynku
Strategia Produktowa - Sprzedaż jak największej liczby Produktów lub Usług
Strategia Penetracji Rynku - Działania związane z wprowadzeniem na Rynek nowego Produktu lub Usługi
Strategia działań SEO - Pozycjonowanie stron firmowych oraz wizytówek Google. Tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych FB oraz ADS .
Konsulting, czyli po prostu doradztwo, to pomoc firmie w osiąganiu określonych celów. Zakres tego działania jest bardzo szeroki, co utrudnia jednoznaczne wyznaczenie czynności konsultingowych. Dla uproszczenia konsulting dzieli się na strategiczny oraz operacyjny. Czym się od siebie różnią? Czego potrzebujesz?
Kiedy korzystać z konsultingu z nami?
Profesjonalne doradztwo przydaje się firmie zawsze. Istnieją jednak sytuacje, w których jest ono niezbędne. Najbardziej oczywisty powód to chęć zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku. Firmy działają lepiej dzięki ściśle określonym działaniom, których ścieżkę wytycza właśnie profesjonalne doradztwo biznesowe. Potrzebę skorzystania z takiej usługi wywołuje również chęć unowocześnienia pewnych struktur, na przykład wdrożenia nowych procesów produkcyjnych lub birowych. Innowacja stanowi element kluczowy dla wielu biznesów. Przedsiębiorstwa często korzystają z zewnetrznego wsparcia, żeby zwiększyć swoją rentowność, na przykład poprzez restrukturyzację.
Konsulting jest przewagą konkurencyjną również w rozwoju marki i opracowaniu spójnego, a przede wszystkim skutecznego marketingu.
Czym jest ZARZĄDZANIE CZASEM oraz EFEKTYWNA ORGANIZACJA CZASU PRACY?
Czym jest konsulting strategiczny?
Mianem doradztwa strategicznego określa się wszystkie działania, mające wspomóc organizację w osiąganiu celów strategicznych. Dotyczy to działalności na różnych polach: od poprawy finansów, poprzez polepszenie pozycji rynkowej, po zoptymalizowanie oddziaływania na społeczeństwo czy środowisko. Konsulting strategiczny skupia się przede wszystkim na menedżerach. To oni mają podejmować decyzje, dzięki którym firma może efektywnie realizować swoją strategię. Kadra zarządzająca powinna umieć przewidywać wydarzenia, które mogą wpłynąć na sposób funkcjonowania organizacji. Dzięki doradztwu mogą również rozwijać kompetencje w dziedzinach takich jak analiza i zarządzanie ryzykiem czy dostosowywanie się do zmian w otoczeniu biznesowym.
Konsulting a doradztwo operacyjne – jakie różnice?
Skoro wiedzą już Państwo, czym jest konsulting strategiczny, czas przyjrzeć się wersji operacyjnej. Można uznać, że cel korzystania z tej usługi jest ten sam, a jedyną różnicą jest format. Doradztwo strategiczne dotyczy działalności przewidzianej na co najmniej rok, a czasem całe lata w kontekscie wizji i misji organizacji. Tymczasem wersja operacyjna obejmuje czynności wykonywane codziennie, raz w tygodniu czy miesiącu. Doradztwo strategiczne ma o wiele szerszy zakres, często posiada interdyscyplinarny charakter, podczas gdy konsulting strategiczny skupia się na jednym obszarze działalności firmy. Ostatnią rozbieżnością jest szczegółowość – doradztwo strategiczne jest bardziej ogólne od operacyjnego.
Jak my postrzegamy doradztwo strategiczne - konsulting biznesowy?
Jako doradcy strategiczni współpracujemy z Państwem wcielając się w ekspertów z zewnątrz, którzy wspierają tworzenie i wdrożenie strategii lub procesów w Państwa organizacji.
Za początek projektu doradztwa strategicznego - konsultingu, uważamy ocenę barier wzrostu organizacji. Na tej bazie tworzymy konkretny plan rozwoju Państwa organizacji, który zależnie od projektu i Państwa potrzeb może obejmować wiele obszarów: od wizji i celów firmy, przez optymalizację procesów i struktur, warsztatów kompetencyjnych CEO po strategię marketingową czy strategię sprzedaży.
PSYCHOLOGIA NEGOCJACJI / Techniki negocjacji / Wywieranie wpływu / Perswazja / Sukces /
Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas setek mniejszych i większych projektów z naszymi klientami oraz tych własnych realizowanych w obszarze organizacji SiSZRZ, pomożemy Państwu stworzyć praktyczną strategię i przekuć ją w plan działania, w konkretne cele oraz usprawnienia w obszarze produkcji i usług z Państwa portfolio.
Nasza współpraca to zaangażowanie w cały proces, także wdrażanie, testowanie czy optymalizację założeń. Pracujemy ramię w ramię z zespołem po Twojej stronie i wprowadzamy strategię w życie, tym samym zwiększając efektywność organizacji zgodnie z zaplanowanym kierunkiem działania w oparciu o cele strategiczne i misję firmy.
Co jest sprawą kluczową w strategii organizacji a o czym niemal zawsze zapomina się na początku, tworząc firmę?
Kluczowe, zawsze okazuje się wdrożenie wizji, misji oraz procesów strategicznych w organizacji. Nie wdrożone w odpowiednim czasie, szybko dają o sobie znać; stagnacją firmy lub co gorsze następuje spadek potencjału Firmy na rynku w którym organizacja funkcjonuje.
Jeśli prowadzisz rozwijającą się firmę, cały czas musisz odpowiadać na zmiany. Dopasowujesz ofertę do nowych oczekiwań klientów, konkurujesz z nowymi graczami na rynku, zmieniasz sposób zarządzania. Aby wybrać najlepszy kierunek rozwoju i podkreślić wyjątkowość oferty, warto spojrzeć na firmę i rynek wielowymiarowo.
Możemy Ci w tym pomóc. Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i szerokimi kompetencjami. Stworzymy dla Ciebie strategię na przyszłość i opracujemy trafne rekomendacje zmian.
SKUTECZNE DELEGOWANIE I EFEKTYWNE MONITOROWANIE ZADAŃ W ZESPOLE
Kiedy firma posiada ustaloną wizję, misję oraz procesy tak wewnętrzne jak i te wykorzystywane w otoczeniu bliższym i dalszym organizacji a jednak ciągle dalszy rozwój jest niemożliwy, koniecznym staje się ich weryfikacja.
Kolejnym etapem jest zapoznanie się z panującą w firmie komunikacją wewnętrzną; między zarządem, działami, ludźmi oraz procesami, które często wydają się odpowiednie i dobrze dopasowane do poprawnego funkcjonowania firmy.
W trakcie całego procesu korzystamy z efektywnego i sprawdzonego na wielu klientach sposobu pracy, który pozwala skoncentrować się na najważniejszych aspektach doradztwa strategicznego - konsultingu.
Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie doradztwo strategiczne - konsulting z nami?
-
-
Diagnoza organizacji jasno wskaże bariery wzrostu.
-
Uzyskasz plan rozwoju organizacji i poznasz sposoby na zwiększanie jej efektywności.
-
Dla Twojej firmy i zespołu zostaną wyznaczone konkretne, ambitne cele.
-
Stworzymy dla Ciebie listę operacyjnych, konkretnych działań do wdrożenia na kluczowych płaszczyznach organizacji.
-
Wesprę Ciebie i całą organizację we wdrożeniu nowej strategii.
-
Efektem będzie zwiększenie efektywności i rentowności Twojej organizacji.
-
Czym jest szkolenie Management 3.0? Management 3.0 – co to jest?
Kluczowe Etapy Doradztwa w Naszym podejściu Do efektywnego Rozwoju Biznesu:
Doradztwo biznesowe i strategiczne czy warto?
Jeśli prowadzisz rozwijającą się firmę, cały czas musisz odpowiadać na zmiany. Dopasowujesz ofertę do nowych oczekiwań klientów, konkurujesz z nowymi graczami na rynku, zmieniasz sposób zarządzania.
Aby wybrać najlepszy kierunek rozwoju i podkreślić wyjątkowość oferty, warto spojrzeć na firmę i rynek wielowymiarowo.
Możemy Ci w tym pomóc. Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i szerokimi kompetencjami. Stworzymy dla Ciebie strategię na przyszłość i opracujemy trafne rekomendacje zmian.
Efekty współpracy z nami
Współpraca z nami pozwoli Ci zrozumieć warunki, w których funkcjonuje Twoja firma. Dzięki temu wspólnie opracujemy scenariusze rozwoju. Dzięki nim w przyszłości możesz podejmować bardziej świadome decyzje.
Zarzadzanie zmianą / komunikacja w zespole / przebieg /rezultat /
Strategia biznesowa firmy – co to jest?
Strategia biznesowa to szczegółowy plan, który określa, w jaki sposób przedsiębiorstwo osiągnie swoje cele. Tego typu koncepcje są niezwykle istotne, ponieważ wyznaczają kierunek, w którym firma powinna podążać, aby osiągnąć długoterminową wizję.
Strategia firmy pozwala wyszczególnić niezbędne kroki, działania i cele, jakie należy mieć na uwadze, aby móc osiągnąć docelowe założenia. Taki przewodnik pomaga przedsiębiorstwom sprawnie oraz efektywnie poruszać się w swoim środowisku biznesowym, zachowując jednocześnie przewagę konkurencyjną.
Strategia firmy – dlaczego Twój biznes jej potrzebuje?
Dobra strategia biznesowa i jej korzyści to:
-
główny kierunek i cel – strategia nadaje kierunek i definiuje cel każdego działania w ramach firmy, dbając o to, aby wszystkie wysiłki były ujednolicone oraz przyczyniały się do realizacji nadrzędnych założeń,
-
fundament podejmowania decyzji – strategia biznesowa pozwala ustalić ramy dla podejmowania decyzji, do których należy się odwoływać, gdy nasuną się jakieś wątpliwości,
-
podstawa alokacji zasobów – umiejętnie opracowana strategia rozwoju firmy, służy także jako przewodnik w przypadku alokacji zasobów, dzięki czemu moce przerobowe czy też finanse przedsiębiorstwa będą wykorzystywane tak, aby przynosić jak najlepszy zwrot z inwestycji,
-
przewaga strategiczna – odpowiedni plan rozwoju firmy i jej oferty pomoże odróżnić się od konkurencji oraz stworzyć unikalną propozycję wartości,
-
elastyczność – jeśli plan rozwoju firmy nie jest prawidłowo opracowany, wszelkie próby dostosowania się do zmian na rynku będą chaotyczne. To właśnie odgórna i szczegółowa strategia biznesowa zapewni zdolność adaptacji.
10 rodzajów strategii biznesowych:
Strategia firmy wydaje się mglistym pojęciem, gdy omawia się ją jedynie w ramach ogólnych założeń i projektów. Przyjrzyjmy się zatem temu, czego dokładnie może dotyczyć tego typu plan:
-
Strategia konkurencyjności – sformułowana na podstawie analizy działań konkurencji, strategia ta ma na celu utrzymanie lub poprawę pozycji rynkowej firmy, dzięki stosowaniu odpowiednich narzędzi i taktyk
-
Strategia marki – określa, co firma reprezentuje, jakie są jej wartości i w jaki sposób komunikuje je na zewnątrz. Dobrze skonstruowana strategia marki, pozwala stworzyć wyjątkową tożsamość, pozyskać lojalnych klientów i zapewnić spójność we wszystkich punktach kontaktu z grupą docelową.
-
Strategia komunikacji – określa sposób interakcji firmy z opinią publiczną i wpływa na zawartość wszelkich materiałów promocyjnych.
-
Strategia marketingowa – uwzględnia wszystkie działania promocyjne, których celem jest przyciągnięcie nowych klientów i wzmocnienie wizerunku oferty na rynku.
-
Strategia produktowa – koncentruje się na projektowaniu produktów w odpowiedzi na obecne i przyszłe potrzeby rynku. Tego typu strategia biznesowa obejmuje także potencjalne modyfikacje i dywersyfikację oferty w celu maksymalizacji sprzedaży.
-
Strategia penetracji rynku – jej celem jest skuteczne wprowadzenie na rynek nowego produktu/usługi z szeroko zakrojonymi działaniami promocyjnymi i konkurencyjnymi cenami tak, aby wywrzeć silne pierwsze wrażenie.
-
Strategia dystrybucji – tego typu plan skupia się na drodze towarów od producenta do konsumenta, co pozwala firmom zaoszczędzić koszty, poprzez skuteczne określenie ich miejsca w łańcuchu dostaw.
-
Strategia podatkowa – jej głównym zadaniem jest takie dostosowanie celów biznesowych i podatkowych, aby zapewnić jak najlepszą rentowność. Z tego powodu omawiana strategia uwzględnia najważniejsze przepisy podatkowe oraz ich interpretację.
-
Strategia zarządzania zasobami – koncentruje się na efektywnym kosztowo zarządzaniu komponentami materialnymi oraz rozwijaniu umiejętności i doświadczenia pracowników w odpowiedzi na ogólne potrzeby przedsiębiorstwa.
-
Strategia zarządzania ryzykiem – jej celem jest identyfikacja potencjalnych zagrożeń dla działalności firmy i określenie sposobów ich łagodzenia. Często obejmuje plany awaryjne dla różnych scenariuszy, dzięki którym można zminimalizować negatywny wpływ pewnych zdarzeń na funkcjonowanie biznesu.
Badania na temat strategii marketingowej
Wg badań firmy, które opracowały strategię marketingową zwiększyły skuteczność swoich kampanii sprzedażowych o ponad 313%!
Przedsiębiorcy wyznaczający jasne cele (SMART) mają o ponad 376% większe szanse na ich realizację niż Ci, którzy tego nie robią. Spośród tych odnoszących sukces prawie 70% firm zrealizowało większość celów, a 10% osiągnęło je wszystkie.
Czy jest gdzieś granica usprawniania, czy firmę można ulepszać bez końca?
Niektórzy twierdzą, że warto usprawniać bez końca, ale ja postawię sprawę jasno: to się nie zawsze opłaca. W optymalizacji procesu dochodzi się do momentu, gdzie kwoty nakładu przewyższają zyski.
Ograniczeniem może być poziom zaawansowania technologii, ludzkie umiejętności, czy też odpowiedź na pytanie “Za co nasz klient jest skłonny zapłacić nam więcej?”.
To daje nam jasną odpowiedź na pytanie “Gdzie leży granica optymalizowania procesów?”.
Czym jest misja?
Zaczniemy od misji. Jest to kierunek rozwoju, w który przedsiębiorstwo będzie starało się dążyć w swoich działaniach. W misji określony jest też ogólny cel i główny powód istnienia firmy. Dobrze skonstruowana misja odpowiada na pytania co chcemy osiągnąć oraz jakie potrzeby będziemy zaspokajać. Warto w niej również określić, czym się wyróżniamy oraz do kogo kierujemy swój produkt lub usługi.
Pablo Cardona i Carlos Rey w książce Zarządzanie poprzez misje, wyróżniają cztery główne kategorie wartości, które mogą pojawiać się podczas precyzowania misji. Są to kategorie:
- Biznesowe, czyli takie, które są nastawione głównie na zysk, takie jak skuteczność, profesjonalizm, osiąganie określonych wyników;
- Racjonalne, związane z jakością relacji i skutecznym kontaktem z klientem;
- Rozwojowe, wyrażające potrzebę nieustannego doskonalenia, innowacyjności i kreatywności;
- Związane z wkładem na rzecz innych poprzez budowanie wizerunku przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie i angażowanie się w działania CSR.
Przyjrzyjmy się teraz misjom kilku znanych przedsiębiorstw. Przykładowo Samsung chce „Inspirować świat dzięki (naszym) innowacyjnym technologiom, produktom, wzornictwu, które wzbogaca życie ludzi i przyczynia się do dobrobytu społecznego tworząc nową przyszłość”. Z kolei misją Volvo jest „Tworzenie dobrobytu dzięki rozwiązaniom transportowym”, a Wawel dąży do „tworzenia naturalnych i innowacyjnych słodyczy dostępnych na co dzień”.
Jak powinna wyglądać wizja?
Mówiąc o wizji mamy z kolei na myśli wyobrażenie przyszłości przedsiębiorstwa. Może wyrażać marzenia, które chcemy spełnić lub przedstawiać cel, do którego będzie starało się dążyć. Wizja powinna być z jednej strony ambitna, ale z drugiej też realna do osiągnięcia. Ważne też, żeby była one na tyle elastyczna, aby niektóre jej elementy mogły się zmieniać z biegiem czasu, na przykład pod wpływem zmian w otoczeniu.
Wizja powinna zawierać opis celu z perspektywy czasu. Z wizji zazwyczaj wynika też przyszła sytuacja biznesowa i finansowa, w której przedsiębiorstwo chce się znaleźć.
A jak wygląda tworzenie wizji przedsiębiorstwa w praktyce? Przykładowo LEGO jako wizję wyznacza „bycie pionierami w tworzeniu nowych zabaw, materiałów do zabawy i modeli biznesowych zabawy, wykorzystując przy tym możliwości, jakie daje globalizacja i cyfryzacja.”, z kolei wizją Lenovo jest „tworzenie urządzeń osobistych, które zachęcają więcej osób do zakupu, kultury, do której więcej osób pragnie przynależeć, a także stabilnego przedsiębiorstwa, które cieszy się szacunkiem na całym świecie.”. Innym przykładem może być DHL, którego wizja brzmi „pragniemy być firmą logistyczną, do której ludzie będą wracać – będziemy ich pierwszym wyborem nie tylko dostarczając ich przesyłki, ale również jako pracodawca lub inwestor.”.
Jaka powinna być strategia?
Do omówienia została jeszcze strategia. Przedstawia ona najważniejsze kierunki rozwoju wraz ze sposobami ich realizacji. Powinna jednoznacznie wynikać z misji i wizji określając sposoby osiągnięcia postawionych celów.
Dobrze, jeśli strategia charakteryzuje się ciągłością i systematycznością wykonywanych zadań oraz dynamiką i elastycznością w zależności od zmian w otoczeniu. Dobrze przygotowana strategia wskazuje w którą stronę powinno kierować się przedsiębiorstwo, aby osiągnąć zamierzone cele.
Jak stworzyć strategię organizacji dzięki procesowi business coachingu?
Podając przykłady wdrożonych strategii, warto przyjrzeć się chociażby Grupie ORLEN, która określa ją jako „rozwój i zwiększenie produkcji petrochemicznej oraz zaangażowanie w energetykę niskoemisyjną w segmencie downstream, konsekwentny rozwój sprzedaży detalicznej oraz zrównoważony rozwój w obszarze poszukiwań i wydobycia.”. W Procter & Gamble strategia polega na „podnoszeniu każdego dnia jakości życia coraz większej liczby konsumentów – za pomocą drobnych, lecz istotnych kroków.”, z kolei LPP opisuje ją jako „dalszy rozwój pięciu istniejących marek. Koncentrujemy się na zdobywaniu nowych klientów oraz zwiększaniu satysfakcji dotychczasowych.”.
Dobrze stworzona misja, wizja i strategia powinny ze sobą idealnie współgrać i wzajemnie się uzupełniać. Budując je kształtuje się unikalna tożsamość firmy dążąca do stopniowego uzyskiwania pozycji lidera.
Biznes plan - plus. Przykłady różnych strategii biznesowych znanych i lubianych Światowych marek.
-
Starbucks (strategia marki/strategia komunikacji)
Starbucks pozycjonuje się jako marka premium w branży kawiarnianej, oferując nie tylko wysokiej jakości produkt, ale także i wyjątkowe doświadczenie klienta. Jak ujął to jeden z przedstawicieli firmy:
Cały czas rozwijamy koncepcję trzeciego miejsca pomiędzy pracą a domem, tworząc przestrzenie do rozmów i spotkań, a także odpoczynku czy nauki.
-
Samsung (strategia konkurencyjna/strategia produktowa)
Samsung z powodzeniem zarządza zróżnicowanym portfolio produktów, od smartfonów po urządzenia gospodarstwa domowego, zaspokajając potrzeby szerokiej bazy konsumentów. Firma wyróżniła swoje produkty dzięki innowacyjności, wysokiej jakości i szerokiej gamie funkcji dostosowanych do różnych segmentów rynku.
Strategia działania firmy jest na tyle skuteczna, że np. w Korei Południowej stanowi ona największy konglomerat na rynku, którego zasięgi i dominacja stają się aż zbyt duże.
-
Netflix (strategia penetracji rynku)
Netflix odmienił branżę medialną, dzięki usłudze streamingu opartej na subskrypcji. Wykorzystał on agresywną strategię penetracji rynku, oferując szeroki zakres treści za niską miesięczną opłatą. W połączeniu z prostym, przyjaznym dla użytkownika interfejsem, platforma szybko przyciągnęła dużą bazę klientów na całym świecie.
-
Google (strategia podatkowa/strategia zarządzania ryzykiem)
Strategia fiskalna Google koncentruje się na dywersyfikacji źródeł przychodów. Firma generuje nie tylko ogromne zyski z reklam, ale także inwestuje w usługi w chmurze, sprzęt komputerowy i inne przedsięwzięcia. Dzięki temu efektywnie zarządza swoimi zasobami, zmniejsza zależność od jednego źródła dochodu i ułatwia sobie proces wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
-
Amazon (strategia dystrybucji/strategia zarządzania zasobami)
Działając na niskich marżach, Amazon jest w stanie oferować jedne z najniższych cen na rynku, co ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów.
Fundamentem strategii przedsiębiorstwa jest niezwykle wydajny łańcuch dostaw i sieć logistyczna. Amazon inwestuje również w innowacje technologiczne, takie jak automatyzacja magazynów i dostawy dronami, co dodatkowo zwiększa wydajność oraz obniża koszty.
Tworzenie strategii biznesowej krok po kroku
Budowanie strategii przedsiębiorstwa to trudne zadanie, w które warto jednak włożyć wysiłek. Omówmy zatem, jak w 7 krokach możesz przygotować taki plan.
Zrozum swoją wizję
Ustal swoją wizję, zanim zaczniesz tworzyć jakiekolwiek strategie biznesu. Jest ona niejako największym, najambitniejszym celem, do jakiego dążysz. Potraktuj ją jako pożądany stan firmy w przyszłości, który uda Ci się osiągnąć właśnie dzięki odpowiedniemu planowaniu.
Przeprowadź analizę SWOT
Analiza SWOT zapewni wgląd w środowisko wewnętrzne (mocne i słabe strony) oraz zewnętrzne (szanse i zagrożenia). Gdy opracowywana jest strategia firmy, tego typu wiedza będzie niezbędna, aby opracować np. proces zarządzania ryzykiem, czy też ustalić, w jaki sposób dokonać penetracji rynku.
Przeprowadź analizę konkurencji
Choć pewna analiza konkurencji jest zawarta w SWOT, to jednak warto temu aspektowi przyjrzeć się bliżej, jeśli chcesz, aby Twoja strategia biznesowa była maksymalnie skuteczna.
W przypadku konkurencji przeanalizuj zatem dokładnie jej produkty, marketing, bazę klientów, udział w rynku, słabe oraz mocne strony itp. Dzięki temu łatwiej będzie Ci opracować swoją unikatową propozycję wartości (USP).
Ustal strategiczne cele
Jak to omówiliśmy wcześniej, cele w obrębie danej strategii powinny być mierzalne i określone w czasie, a także pozostawać w zgodzie z wcześniej ustaloną wizją. Będą one stanowić niejako drogowskaz, który pokazuje, jakich działań należy się podjąć i jakich efektów można się po nich spodziewać.
Wybierz najważniejsze narzędzia i metody
Stworzenie strategii biznesowej wymaga korzystania z odpowiednich narzędzi, aby móc osiągnąć swoje cele.
Przykładowo, jeśli celem strategicznym firmy jest zwiększenie udziału w rynku w danym regionie, skutecznymi narzędziami mogą być kampanie reklamowe na szeroką skalę lub nowe linie produktowe, które przyciągną lokalnych klientów.
Przygotuj plan wdrożenia
Strategia firmy jest gotowa! Czas wprowadzić ją w życie. Opracuj i rozlokuj budżet, przydziel obowiązki poszczególnym pracownikom, ustal realistyczne terminy oraz opracuj metody śledzenia postępów.
Dzięki temu wiadome będzie, kto i czym powinien się zająć, aby strategia firmy mogła zostać z powodzeniem wprowadzona w praktyce.
Stale monitoruj postęp
Aby strategia biznesowa mogła przetrwać i ciągle się doskonalić, należy ją monitorować, a od czasu do czasu dokonać większego przeglądu jej stanu. Jeśli pewne elementy nie działają zgodnie z oczekiwaniami, bądź elastyczny i gotowy do wprowadzenia niezbędnych korekt.
Pamiętaj, że skuteczna strategia biznesowa to nie tylko taka, która osiąga swój nadrzędny cel, ale także pomaga poruszać się w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych.
Koszty i wyceny ustalane są indywidualnie.
Warsztaty biznesowe do 6h/dobę. Zapytaj jeśli jesteś zainteresowany.
Więcej przydatnych informacji w szerszym ujęciu znajdziesz w zakładce " BLOG "
Przykładowe pozycje z zakładki " BLOG ":
- Life coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kto to jest Coach? Czym jest Coaching? Jak wygląda raca coacha?
- Biznes coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kompleksowy przewodnik po usługach, technikach i korzyściach płynących z coachingu
- Asertywność, zzachowania asertywne i to czy można ich się nauczyć
- Więcej o skutecznym zarządzaniu zmianą
- Więcej o Biznes coachingu, coachingu menadżerskim i korzyściach z tego płynących
- Więcej o Cztery etapy skutecznego coachingu - model GROW
- Co to jest wypalenie zawodowe – etapy, przyczyny, objawy, skutki – co robić?
- Jak coach może wspierać procesy motywacyjne? Coaching motywacyjny
- JAK ROZPOZNAĆ ASERTYWNY STYL KOMUNIKACJI? Co to Asertywność? Czym jest zachowanie asertywne?
- Zarządzanie zmianą w organizacji, praktyczne wskazówki dla menedżerów i organizacji w komunikowaniu nadchodzącej zmiany.
Zapraszam do zapoznania się z zakładką " OFERTA "
-
Dynamiczny Rozwój - Life coaching - coaching życiowy - coaching par
-
Dynamiczny Rozwój - Executive coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Czy warto inwestować w Team Building? – Budowanie zespołu
-
Dynamiczny Rozwój - Business coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Wypalenie zawodowe - stres - odporność psychiczna
-
Dynamiczny Rozwój - Chcesz rozwinąć swoje umiejętności w sprzedaży B2B?
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching - trening asertywności
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching motywacyjny - korzyści z motywacji wewnętrznej w życiu i biznesie
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching zawodowy / kariery / kompetencyjny
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching odporności psychicznej - stres - Model 4C
-
Dynamiczny Rozwój - Design Thinking - kreatywny coaching wspierający innowacyjne rozwiązywanie problemów
-
Dynamiczny Rozwój - Team coaching / Coaching Zespołowy
-
Dynamiczny Rozwój - Mentoring biznesowy / Doradztwo Biznesowe
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching / Diagnoza odporności psychicznej - MTQ48
Zapraszamy również na specjalne programy rozwojowe szerzej opisane w zakładce - KURSY
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju Managment 3.0
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie czasem i efektywną organizacją czasu pracy
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Psychologia negocjacji
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie zmianą / komunikacja / przebieg / rezultat /
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju sprzedaży
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Techniki sprzedaży - rozmowa handlowa
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczny lider - zarządzanie zespołem
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Pewność siebie
Obsługujemy miasta i okolice:
-
Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok
-
Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin
-
Kalisz, Legnica, Grudziądz, Jaworzno, Słupsk, Jastrzębie-Zdrój, Nowy Sącz, Jelenia Góra, Siedlce, Mysłowice, Konin, Piła, Piotrków Trybunalski, Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Suwałki, Stargard, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Siemianowice Śląskie, Głogów, Pabianice, Leszno, Żory, Zamość, Pruszków, Łomża, Ełk, Tomaszów Mazowiecki, Chełm, Mielec, Kędzierzyn-Koźle, Przemyśl, Stalowa Wola, Tczew, Biała Podlaska, Bełchatów, Świdnica, Będzin, Zgierz, Piekary Śląskie, Racibórz, Legionowo, Ostrołęka.
* Coaching online za pośrednictwem aplikacji społecznościowych(Whatsap, Skype, MS Teams).
Wizytówka Google - opinie Naszych klientów
Coaching & Mentoring - zapraszamy do kontaktu
☎️ 506 986 407