Czym są praktyczne warsztaty Management 3.0? Management 3.0 – co to jest?
Zarządzanie? Przewodzenie? Optymalizacja? Planowanie?
Szkolenie Management 3.0 to najczęściej wybierane szkolenie z rodziny Management, przełomowe, zmieniające paradygmat nowoczesnego zarządzania oraz przywództwa.
Czy spotkałeś się kiedyś z zagadnieniem Management 3.0? Lub „zwinne przywództwo”?
Jeśli nie wiesz o co chodzi lub kojarzysz te terminy jedynie ze słyszenia, jesteś w dobrym miejscu, aby zmienić ten stan rzeczy.
Korzyści z warsztatów management 3.0.
-
wzrost umiejętności w zakresie kreowania środowiska pracy sprzyjającego samoorganizacji zespołów i utrzymywaniu motywacji wewnętrznej u pracowników,
-
wzrost umiejętności w zakresie diagnozy aktualnej sytuacji w zespole i organizacji,
-
wzrost umiejętności w zakresie planowania, wykorzystywania i wdrażania sprawdzonych narzędzi Management 3.0 w tworzeniu skutecznego, zwinnego zespołu i zwinnej organizacji,
-
wzrost umiejętności w zakresie dostosowywania praktyk do potrzeb własnego zespołu,
-
uświadomienie sobie różnic pomiędzy pryncypiami w zarządzaniu klasycznym oraz w zarządzaniu zwinnym,
-
możliwość wymiany doświadczeń oraz zweryfikowania dotychczas stosowanych metod w kontekście systemowego rozumienia organizacji, psychologii grupy oraz sprawdzonych i aktualnych koncepcji zarządzania,
-
praktyczne doświadczenie praktyk Management 3.0.
Zapraszamy do kontaktu -KLIKNIJ
Management 3.0, czyli tak właściwie co?
Jedni nazywają Management 3.0 prawdziwą rewolucją w zarządzaniu, inni po prostu kolejnym pomysłem na usprawnienie funkcjonowanie firmy, a niektórzy… kolejnym buzzwordem w świecie korporacji.
Faktem jednak jest, że Management 3.0 (czy też po prostu Zarządzanie 3.0) to nowatorska koncepcja zarządzania i przywództwa w organizacji opierająca się na kierowaniu zespołami poprzez wykorzystanie metodyk zwinnych.
Składa się ona na kompletny system, w którym ludzie mogą pracować naprawdę efektywnie, silnie odnosi się do manifestu Agile czy do wartości Scruma. Co ważne, Management 3.0 nie jest ani metodyką, ani frameworkiem, a bardziej ideą, która rewolucjonizuje spojrzenie na przywództwo i organizację wskazując kierunki ich rozwoju:
-
zastępuje tradycyjne koncepcje zarządzania związane z hierarchicznymi strukturami organizacji,
-
skupia się na praktycznych aspektach zarządzania,
-
pokazuje techniki zarządzania zespołem,
-
pomaga tworzyć organizację zgodnie z zasadami zwinnymi,
-
zmienia definicję przywództwa, uznając zarządzanie za odpowiedzialność grupową,
-
określa sposób, w jaki należy pracować, aby osiągnąć wspólne cele.
To wielowymiarowy koncept, który zawiera w sobie wiedzę z zakresu wielu różnych dziedzin takich jak motywacja, przywództwo, komunikacja, zarządzanie zespołem. Szukając informacji o tej idei możesz spotkać się także z terminami „zwinne przywództwo”, „przywództwo w duchu Agile” czy „Project Management 3.0”. Wszystkie one sprowadzają się do tego samego.
Skąd się w ogóle wzięła ta koncepcja?
Twórcą koncepcji Management 3.0 jest Duńczyk Jurgen Appelo, obecnie ekspert do spraw zarządzania, przedsiębiorca, mówca, pisarz i trener, a kiedyś także software developer i, co najważniejsze, manager.
Bazując na swoich własnych doświadczeniach zawodowych uznał, że możliwe jest lepsze i bardziej efektywne zarządzanie zespołami poprzez skoncentrowanie się przede wszystkim na ludziach.
Aby lepiej zrozumieć na czym polegała rewolucyjna dla zarządzania myśl Jurgena, warto zobaczyć jego wystąpienie na konferencji TEDx sprzed kilku lat. W bardzo prosty sposób, za pomocą przykładów przedstawia swoje pomysły.
Jurgen Appelo, jest autorem wielu książek, spośród których największy rozgłos przyniosła mu wydana w 2010 roku pozycja „Management 3.0”. To ona rozpoczęła globalną, nową refleksję na temat podejścia do zarządzania. Jurgen przedstawia w niej sześć filarów modelu Zarządzania 3.0, a są to:
-
motywowanie ludzi (należy ciągle wspierać pracowników, aby byli aktywni i kreatywni),
-
wzmacnianie/usamodzielnianie zespołów (zespoły powinny być samoorganizujące się),
-
definiowanie ograniczeń (efekty pracy samoorganizującego się systemu powinny być zgodne z celami i zamysłami),
-
rozwijanie kompetencji (nacisk na naukę i zdobywanie odpowiednich kompetencji),
-
tworzenie struktury (celem jest rozwój komunikacji),
-
ulepszanie wszystkiego (ciągłe doskonalenie ludzi jak i organizacji).
Jakie są podstawowe założenia idei Management 3.0?
-
Dbanie o pracownika indywidualnego, ponieważ 95 procent wydajności jest wynikiem pracy całej organizacji a nie jednostki.
-
Sprowadzenie roli kierownictwa do zaprojektowania i prowadzenia systemów zarządzania, które wspierają firmę w osiąganiu jej celów, a roli managerów do budowania i pielęgnacji systemu.
-
Skupienie się na zarządzaniu systemem, nie ludźmi, ponieważ ludzie to najważniejszy element organizacji.
-
Przyjęcie, że za zarządzanie odpowiedzialni są wszyscy członkowie zespołu, a nie wyłącznie manager. Jednocześnie w firmie i zespole obowiązuje jasny dla wszystkich podział zadań i zakres odpowiedzialności.
-
Postawienie na pierwszym miejscu szczęścia pracownika. Zadowolenie pracowników z wykonywanej pracy jest możliwe do osiągnięcia, gdy członkowie zespołu czują się współodpowiedzialni za zarządzanie organizacją i mają poczucie realnego wpływu na jej sukces.
-
Postawienie praktyki ponad teorią. Ludzie uczą się najwięcej, kiedy przeprowadzają eksperymenty i dzielą się nimi.
-
Eliminacja często spotykanych w organizacjach problemów takich jak myślenie o liczbach zamiast o ludziach, poleganie na instrukcjach zamiast na komunikacji czy projektowanie systemów ludzkich zamiast rozwijania ich.
5 powodów, dla których warto z nami poznać Management 3.0
To nowatorska koncepcja zarządzania stworzona przez holenderskiego eksperta, Jurgena Appelo. Od znanych i stosowanych na całym świecie frameworków i metodyk zarządzania różni się tym, że… nie jest ani metodyką, ani frameworkiem. To idea, która rewolucjonizuje spojrzenie na przywództwo i organizację, odwraca znaczenie podstawowych pojęć i skupia się na praktycznych aspektach zarządzania.
Zapraszamy do kontaktu -KLIKNIJ
Dlaczego warto przyjrzeć się jej bliżej?
Po pierwsze Management 3.0.: zwinność to przyszłość
Niektórzy wiedzieli to od dawna, innych z pewnością przekonała rewolucja w działaniu organizacji spowodowana pandemią COVID-19. Agile zmniejsza ryzyko niepowodzeń, redukuje straty i w elastyczny sposób podchodzi do zmian, co w czasach niepewności jest na wagę złota. Management 3.0, bazując na zwinnym podejściu do zarządzania, zwiększa zaangażowanie i produktywność pracowników, co ułatwia organizacji osiągnąć założone cele.
Po drugie Management 3.0.: zarządzanie obowiązkiem każdego pracownika
Czasami potrzebujemy rewolucji i Management 3.0 nam ją daje. To zupełnie nowatorskie podejście, w myśl którego za zarządzanie odpowiedzialni są wszyscy, a nie wyłącznie manager. Jednocześnie dba się o jasny podział zadań i zakres odpowiedzialności. Taka forma współpracy ma na celu maksymalizację efektów osiąganych przez organizację i zwiększenie zaangażowania pracowników. Przywództwo ma na celu rozwijanie i przekształcanie organizacji, która ma być świetnym miejscem do pracy dla samoorganizujących się zespołów.
Po trzecie Management 3.0.: sukces to efekt pracy grupy
„Każda pliszka swój ogonek chwali” – to przysłowie stosujemy, gdy ktoś przypisuje sobie zasługi, często niesłusznie. Kto z nas nie spotkał się w swojej pracy zawodowej z sytuacją, gdy pod wypracowanym przez cały zespół sukcesem podpisał się jeden autor? A może już od lat Twój zespół pracuje w cieniu swojego lidera i nie ma możliwości się wykazać?
Idea Management 3.0 zrodziła się z przekonania, że 95% wyników osiąganych przez organizację to zasługa całego systemu, nie jednostki. Dostarcza konkretnych narzędzi i praktyk, które budują zaangażowanie w pracę zespołu oraz tworzą kulturę współpracy i doceniania wkładu każdego pracownika.
Po czwarte Management 3.0.: w zarządzaniu ważne jest szczęście
Jednym z priorytetów Management 3.0 jest zadowolenie pracowników z wykonywanej pracy. Są oni szczęśliwi m.in. wówczas, gdy czują się współodpowiedzialni za zarządzanie organizacją i mają poczucie realnego wpływu na jej sukces. To ludzie są najważniejszą częścią organizacji, a zadaniem managerów jest stworzenie takich warunków organizacyjnych, by pracownicy czuli się kompetentni, odpowiednio zmotywowani i mieli szansę wykazać się swoją kreatywnością. Lider powinien zatem zarządzać całym systemem, a nie ludźmi. Na poczucie szczęścia w pracy wpływa również możliwości dzielenia się zarówno dobrymi, jak i złymi informacjami – dlatego tak istotne są konkretne i szczere opinie oraz regularny feedback. Pozwalają one nieustannie doskonalić miejsce pracy, co w myśl koncepcji Management 3.0 jest kluczowe.
Po piąte Management 3.0.: praktyka ponad teorią
„Modeli zarządzania jest sporo i każdy z nich jest niezły. Problemem jest rozbudowana teoria, którą nie zawsze potrafimy zastosować w praktyce” – czytamy na oficjalnej stronie Management 3.0. Brzmi znajomo? Od najmłodszych lat zastanawiamy się, w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę. Czujemy się przytłoczeni teorią najpierw w szkole, potem na studiach. Kursy managerskie, które powinny dać nam jakąś praktyczną umiejętność, nie zawsze spełniają swój cel. W tym miejscu pojawia się koncepcja Management 3.0, która proponuje maksimum praktyki oraz minimum niezbędnej teorii. Narzędzia, gry, symulacje i ćwiczenia są skonstruowane tak, aby uczestnik warsztatów potrafił je wdrożyć w swojej organizacji – zarówno pracując stacjonarnie, jak i zdalnie.
Management 3.0 to wyjątkowy program dedykowany ludziom otwartym na ulepszenie swojego podejścia do zarządzania. Uczestnicy programu to osoby, które dostrzegają, że w ich organizacji brakuje zaangażowania pracowników i współpracy zespołowej. Są to jednak ludzie, którzy zamiast narzekać wolą szukać rozwiązań i zaangażować się w rozwiązanie problemu.
Management 3.0 to innowacja, przywództwo i najwyższy poziom zarządzania. Management 3.0 opisuje na nowo definicję przywództwa, w której zarządzanie jest po prostu odpowiedzialnością grupową. Chodzi o współpracę, która ma na celu znalezienie najwydajniejszego sposobu osiągnięcia celów biznesowych dzięki zadowoleniu pracowników, z którego Management 3.0 czyni priorytet.
Zdecydowanie po za teorią i nauką dotyczącą miękkiego zarządzania, potrzebujesz posiąść praktyczną wiedzę, nauczyć się dobrego podejścia do swojego zespołu, które zwiększy zaangażowanie pracowników i poprawić wyniki organizacji.
Jeśli tak jest w Twoim przypadku? To ten praktyczny Warsztat jest dla Ciebie 😊
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO
Poznanie najnowszej koncepcji zarządzania zakresach takich jak: innowacyjność, zwinność, otwartość na zmianę, szacunek, wzajemna pomoc i wspieranie się, kształtowanie atmosfery, kultura pracy, budowanie zespołu, zarządzanie zespołami zdalnymi
Podniesienie i wzmocnienie kompetencji w obszarze zarządzania w zagadnieniach takich jak: rola przywództwa i pracy zespołowej, wyznaczanie celów i delegowanie, monitoring i feedback
Poznanie metod zwinnych i wykorzystanie ich w zarządzaniu. Znalezienie odpowiedzi na pytania: co to znaczy zwinnie zarządzać, różnice w podejściu zwinnym i klasycznym, dlaczego Agile?
PRZEZNACZENIE SZKOLENIA Management 3.0
Szkolenie skierowane jest do liderów zespołów, kierowników zmiany, managerów, CEO, dyrektorów i menedżerów HR, kierowników projektów, właścicieli produktów, Scrum Masterów, agile deweloperów, członków zespołów, Agile Coachów, pracowników branży kreatywnej, kierowników rozwojowych. Każdego, kogo interesuje zwinne zarządzanie, zwiększanie zaangażowania pracowników i nowoczesne przywództwo. Wszystkich, którzy chcą usprawnić swoją pracę.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z UKOŃCZENIA SZKOLENIA Management 3.0
Szkolenie zaprezentuje wiedzę i praktyki nowoczesnego zarządzania i przywództwa obejmujące teorię złożoności i myślenie systemowe, motywację, wprowadzanie zmian, transformację organizacji, zarządzanie zmianą, komunikację. Pokazuje techniki zarządzania zespołem, które są zgodne z podejściem Agile. Dzięki temu pozwala budować organizacje, którym udaje się wdrażać podejście zwinne, osiągać swoje cele i poprawiać efektywność działania.
Program przykładowego Procesu online - Projekt warsztatów zwykle dopasowywany jest do istniejących potrzeb oraz możliwości zastosowania konkretnych narzędzi i procesów:
Rozpoczęcie kursu: weryfikacja potrzeb szkoleniowych, identyfikacja celów szkolenia, ustalenie zasad pracy i sprawy organizacyjne.
-
Prezentacja programu i metod pracy przez management 3.0.
Wprowadzenie w temat warsztatu, zbudowanie zaufania, zrozumienia i zespołowej otwartości.
-
-
Poznanie się uczestników i trenera.
-
Kontrakt z grupą.
-
-
Zarządzanie i przywództwo w procesie management 3.0
-
Kiedy przewodzić, a kiedy zarządzać?
-
W jaki sposób jasno określać cele oraz kierować zespołami? Przegląd metodyk i najczęstszych wyzwań we wdrażaniu podejścia zwinnego w firmie.
-
Kodeks dobrych praktyk we wdrażaniu zwinnego podejścia do zarządzania
-
-
Zarządzanie Pryncypią 3.0
-
Czym Management 3.0 różni się od 1.0 i 2.0?
-
Motywuj ludzi
-
Uprawomocnij zespoły
-
Dopasuj ograniczenia
-
Rozwijaj kompetencje
-
Rozwijaj strukturę
-
Usprawniaj wszystko
-
-
Teoria systemów złożonych w management 3.0
-
Różnice pomiędzy złożonością a skomplikowaniem.
-
W jaki sposób radzić sobie ze złożonością, poznanie kryteriów złożoności.
-
-
Motywacja i zaangażowanie w management 3.0
-
Rodzaje motywacji.
-
Narzędzia i techniki badania i wzmacniania motywacji
-
Jak wprowadzić motywatory do systemu organizacji?
-
-
Delegowanie i uprawomocnienie w management 3.0
-
Samoorganizacja
-
Budowanie zaufania
-
Poziomy delegowania
-
Budowanie postawy odpowiedzialności
-
Budowanie i wzmacnianie wartości
-
-
Zespoły zdalne w management 3.0
-
Zalety pracy zdalnej
-
Jak poradzić sobie z uczuciem samotności podczas pracy zdalnej
-
Jak prowadzić spotkania hybrydowe?
-
Technika Ćwiczenia na głos (WOL)
-
-
Lepszy Feedback w management 3.0
-
Narzędzia feedbacku
-
Karty KUDO jako narzędzie pozytywnego feedbacku
-
-
Sukces i porażka w management 3.0
-
Jak wykorzystać porażki w rozwoju
-
Sukces jako wynik zmiany organizacyjnej
-
Cztery wymiany zarządzania zmianą
-
Narzędzia do retrospektywy
-
Nasz cel warsztatów Management 3.0 dla ciebie jest jasny
-
wzrost wiedzy na temat nurtu Management 3.0
-
wzrost wiedzy na temat naukowych podstaw skuteczności zwinnych sposobów zarządzania pracą i ludźmi
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia środowiska pracy wspierającego utrzymywanie wewnętrznej motywacji do pracy
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie rozwijania i korzystania z procesu i kompetencji empowerment
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i kreowania kultury organizacyjnej
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania rozwoju kompetencji (moduł: Uczenie się i kompetencje, praktyki
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie świadomego kreowania struktury organizacyjnej
-
wzrost wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw zarządzania zmianą w organizacji
Po warsztatach Management 3.0, uczestnicy będą:
-
Rozumieli na czym polega nowoczesne zarzadzanie w świecie Agile.
-
Umieli zastosować konkretne zestawy praktyk, narzędzi i gier, które pomogą ulepszyć funkcjonowanie organizacji (m.in. jak motywować zespoły, jak delegować odpowiedzialność, jak udzielać informacji zwrotnej, jak tworzyć szczęśliwe i przyjazne środowisko pracy, jak zwiększać produktywność organizacji, jak skutecznie zarządzać zmianą).
-
Rozumieli na czym polega rola skutecznego managera i przywódcy.
Gwarantujmy, że wiedza, którą przekazujemy jest praktyczna, aktualna i sprawdzona
Cena za cały warsztat Management 3.0 ustalana jest każdorazowo indywidualnie...
Zapraszamy do kontaktu -KLIKNIJ
Warsztaty online. Oraz wsparcie po Procesie.
lub
280zł z VAT - za pojedynczą sesję coachingu wspierającego kompetencje Management 3.0 - Online.
Masz pytania? Chętnie na wszystkie odpowiemy.
Więcej przydatnych informacji w szerszym ujęciu znajdziesz w zakładce " BLOG "
Przykładowe pozycje z zakładki " BLOG ":
- Life coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kto to jest Coach? Czym jest Coaching? Jak wygląda raca coacha?
- Biznes coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kompleksowy przewodnik po usługach, technikach i korzyściach płynących z coachingu
- Asertywność, zzachowania asertywne i to czy można ich się nauczyć
- Więcej o skutecznym zarządzaniu zmianą
- Więcej o Biznes coachingu, coachingu menadżerskim i korzyściach z tego płynących
- Więcej o Cztery etapy skutecznego coachingu - model GROW
- Co to jest wypalenie zawodowe – etapy, przyczyny, objawy, skutki – co robić?
- Jak coach może wspierać procesy motywacyjne? Coaching motywacyjny
- JAK ROZPOZNAĆ ASERTYWNY STYL KOMUNIKACJI? Co to Asertywność? Czym jest zachowanie asertywne?
- Zarządzanie zmianą w organizacji, praktyczne wskazówki dla menedżerów i organizacji w komunikowaniu nadchodzącej zmiany.
Zapraszam do zapoznania się z zakładką " OFERTA "
-
Dynamiczny Rozwój - Life coaching - coaching życiowy - coaching par
-
Dynamiczny Rozwój - Executive coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Czy warto inwestować w Team Building? – Budowanie zespołu
-
Dynamiczny Rozwój - Business coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Wypalenie zawodowe - stres - odporność psychiczna
-
Dynamiczny Rozwój - Chcesz rozwinąć swoje umiejętności w sprzedaży B2B?
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching - trening asertywności
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching motywacyjny - korzyści z motywacji wewnętrznej w życiu i biznesie
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching zawodowy / kariery / kompetencyjny
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching odporności psychicznej - stres - Model 4C
-
Dynamiczny Rozwój - Design Thinking - kreatywny coaching wspierający innowacyjne rozwiązywanie problemów
-
Dynamiczny Rozwój - Team coaching / Coaching Zespołowy
-
Dynamiczny Rozwój - Mentoring biznesowy / Doradztwo Biznesowe
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching / Diagnoza odporności psychicznej - MTQ48
Zapraszamy również na specjalne programy rozwojowe szerzej opisane w zakładce - KURSY
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju Managment 3.0
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie czasem i efektywną organizacją czasu pracy
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Psychologia negocjacji
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie zmianą / komunikacja / przebieg / rezultat /
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju sprzedaży
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Techniki sprzedaży - rozmowa handlowa
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczny lider - zarządzanie zespołem
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Pewność siebie
Obsługujemy miasta i okolice:
-
Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok
-
Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin
-
Kalisz, Legnica, Grudziądz, Jaworzno, Słupsk, Jastrzębie-Zdrój, Nowy Sącz, Jelenia Góra, Siedlce, Mysłowice, Konin, Piła, Piotrków Trybunalski, Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Suwałki, Stargard, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Siemianowice Śląskie, Głogów, Pabianice, Leszno, Żory, Zamość, Pruszków, Łomża, Ełk, Tomaszów Mazowiecki, Chełm, Mielec, Kędzierzyn-Koźle, Przemyśl, Stalowa Wola, Tczew, Biała Podlaska, Bełchatów, Świdnica, Będzin, Zgierz, Piekary Śląskie, Racibórz, Legionowo, Ostrołęka.