Doradztwo Strategiczne - Konsulting
Neutralność - Obiektywizm - Dyskrecja - Profesjonalizm - Skuteczne Narzędzia
Doradztwo strategiczne dopasowane do Ciebie i Twojej firmy niezależnie od jej wielkości operacyjnej.
Wspieramy przede wszystkim organizacje MŚP, które chcą zwiększać efektywność, wyznaczyć strategiczne kierunki rozwoju i na podstawie planu, wdrażać je w życie.
Nasze biznesowe wsparcie dla Rozwoju Twojej Organizacji to przede wszystkim:
Strategia Organizacyjna - Wizja & Misja
Strategia Rozwojowa - Przewaga Konkurencyjna
Strategia Funkcjonalna - Wprowadzenie; Ujednolicenie Procedur
Strategia Konkurencyjna - Utrzymanie bądź polepszenie pozycji Firmy
Strategia Marketingowa - Jak najlepsze zaprezentowanie Firmy na Rynku
Strategia Produktowa - Sprzedaż jak największej liczby Produktów lub Usług
Strategia Penetracji Rynku - Działania związane z wprowadzeniem na Rynek nowego Produktu lub Usługi
Strategia działań SEO - Pozycjonowanie firmowych wizytówek Google. Tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych FB oraz ADS
Pojedyncze godziny doradztwa zaczynają się od 250 zł brutto / 60min.
Koszty i wycena stałej współpracy ustalana jest indywidualnie i jest niższa od stawki za pojedyncze godziny.
Spotkania biznesowe do 6h/dobę.
Zapytaj o wycenę Obszaru Strategii Twojej firmy, który Cię interesuje💲każdorazowa wycena jest indywidualna i dopasowana do Ciebie i Twoich oczekiwań.
Kiedy warto warto pomyśleć o konsultingu?
Konsulting dla nas; to wsparcie Twojej firmie lub Ciebie w osiąganiu określonych celów. Zakres tego działania jest bardzo szeroki, dlatego jednoznaczne wyznaczenie czynności konsultingowych wymaga audytu i rozpoznania sytuacji w firmie.
Profesjonalne doradztwo przydaje się firmie zawsze by osiągało jeszcze lepsze rezultaty. Istnieją jednak sytuacje, w których jest ono niezbędne.
Najbardziej oczywisty powód to chęć zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku. Firmy działają lepiej dzięki ściśle określonym działaniom, których ścieżkę wytycza właśnie profesjonalne doradztwo biznesowe. Potrzebę skorzystania z takiej usługi wywołuje również chęć unowocześnienia pewnych struktur, na przykład wdrożenia nowych procesów produkcyjnych lub biurowych. Innowacja stanowi element kluczowy dla wielu obszarów Biznesu. Przedsiębiorstwa często korzystają z zewnętrznego wsparcia, żeby zwiększyć swoją rentowność, na przykład poprzez restrukturyzację.
Konsulting jest przewagą konkurencyjną również w rozwoju marki i opracowaniu spójnego, a przede wszystkim skutecznego marketingu.
KURS - Czym jest ZARZĄDZANIE CZASEM oraz EFEKTYWNA ORGANIZACJA CZASU PRACY?
Czym jest konsulting strategiczny?
Mianem doradztwa strategicznego określa się wszystkie działania, mające wspomóc organizację w osiąganiu celów strategicznych. Dotyczy to działalności na różnych polach: od poprawy finansów, poprzez polepszenie pozycji rynkowej, po zoptymalizowanie oddziaływania na społeczeństwo czy środowisko. Konsulting strategiczny w naszym wykonaniu skupia się przede wszystkim na menedżerach. To oni mają podejmować decyzje, dzięki którym firma może efektywnie realizować swoją strategię. Kadra zarządzająca powinna umieć przewidywać wydarzenia, które mogą wpłynąć na sposób funkcjonowania organizacji. Dzięki doradztwu mogą również rozwijać kompetencje w dziedzinach takich jak analiza i zarządzanie ryzykiem czy dostosowywanie się do zmian w otoczeniu biznesowym.
Konsulting a doradztwo operacyjne – jakie różnice?
Skoro wiedzą już Państwo, czym jest konsulting strategiczny, czas przyjrzeć się wersji operacyjnej. Można uznać, że cel korzystania z tej usługi jest ten sam, a jedyną różnicą jest format. Doradztwo strategiczne dotyczy działalności przewidzianej na co najmniej rok, a czasem całe lata w kontekscie wizji i misji organizacji. Tymczasem wersja operacyjna obejmuje czynności wykonywane codziennie, raz w tygodniu czy miesiącu. Doradztwo strategiczne ma o wiele szerszy zakres, często posiada interdyscyplinarny charakter, podczas gdy konsulting strategiczny skupia się na jednym obszarze działalności firmy. Ostatnią rozbieżnością jest szczegółowość – doradztwo strategiczne jest bardziej ogólne od operacyjnego.
Jak my postrzegamy doradztwo strategiczne?
Jako doradcy strategiczni współpracujemy z Państwem wcielając się w ekspertów z zewnątrz, którzy wspierają tworzenie i wdrożenie strategii lub procesów w Państwa organizacji.
Za początek projektu doradztwa strategicznego - konsultingu, uważamy ocenę barier wzrostu organizacji. Na tej bazie tworzymy konkretny plan rozwoju Państwa organizacji, który zależnie od projektu i Państwa potrzeb może obejmować wiele obszarów: od wizji i celów firmy, przez optymalizację procesów i struktur, warsztatów kompetencyjnych CEO po strategię marketingową czy strategię sprzedaży.
KURS - PSYCHOLOGIA NEGOCJACJI / Techniki negocjacji / Wywieranie wpływu / Perswazja / Sukces /
Doświadczenie i praktyka - Budowanie Organizacji i pojedynczych marek pod szyldem jednej firmy
Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas setek mniejszych i większych projektów z naszymi klientami oraz tych własnych realizowanych w obszarze organizacji SiSZRZ Coaching & Mentoring, pomożemy Państwu stworzyć praktyczną strategię i przekuć ją w plan działania, w konkretne cele oraz usprawnienia w obszarze produkcji i usług z Państwa portfolio.
Nasza współpraca to zaangażowanie w cały proces, także wdrażanie, testowanie czy optymalizację założeń. Pracujemy ramię w ramię z zespołem po Twojej stronie i wprowadzamy strategię w życie, tym samym zwiększając efektywność organizacji zgodnie z zaplanowanym kierunkiem działania w oparciu o cele strategiczne i misję firmy.
Co jest sprawą kluczową w strategii organizacji a o czym niemal zawsze zapomina się na początku, tworząc firmę?
Kluczowe, zawsze okazuje się wdrożenie wizji, misji oraz procesów strategicznych w organizacji. Nie wdrożone w odpowiednim czasie, szybko dają o sobie znać; stagnacją firmy lub co gorsze następuje spadek potencjału Firmy na rynku w którym organizacja funkcjonuje.
Nowoczesna strategia organizacji
Jeśli prowadzisz rozwijającą się firmę, cały czas musisz odpowiadać na zmiany. Dopasowujesz ofertę do nowych oczekiwań klientów, konkurujesz z nowymi graczami na rynku, zmieniasz sposób zarządzania. Aby wybrać najlepszy kierunek rozwoju i podkreślić wyjątkowość oferty, warto spojrzeć na firmę i rynek wielowymiarowo.
Możemy Ci w tym pomóc. Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i szerokimi kompetencjami. Stworzymy dla Ciebie strategię na przyszłość i opracujemy trafne rekomendacje zmian.
KURS - SKUTECZNE DELEGOWANIE I EFEKTYWNE MONITOROWANIE ZADAŃ W ZESPOLE
Skuteczna Droga Do Celu - Sukces Firmy na Rynku
Kiedy firma posiada ustaloną wizję, misję oraz procesy tak wewnętrzne jak i te wykorzystywane w otoczeniu bliższym i dalszym organizacji a jednak ciągle dalszy rozwój jest niemożliwy, koniecznym staje się ich weryfikacja.
Kolejnym etapem jest zapoznanie się z panującą w firmie komunikacją wewnętrzną; między zarządem, działami, ludźmi oraz procesami, które często wydają się odpowiednie i dobrze dopasowane do poprawnego funkcjonowania firmy.
W trakcie całego procesu korzystamy z efektywnego i sprawdzonego na wielu klientach sposobu pracy, który pozwala skoncentrować się na najważniejszych aspektach doradztwa strategicznego - konsultingu.
Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie doradztwo strategiczne - konsulting z nami?
-
-
Diagnoza organizacji jasno wskaże bariery wzrostu.
-
Uzyskasz plan rozwoju organizacji i poznasz sposoby na zwiększanie jej efektywności.
-
Dla Twojej firmy i zespołu zostaną wyznaczone konkretne, ambitne cele.
-
Stworzymy dla Ciebie listę operacyjnych, konkretnych działań do wdrożenia na kluczowych płaszczyznach organizacji.
-
Wesprę Ciebie i całą organizację we wdrożeniu nowej strategii.
-
Efektem będzie zwiększenie efektywności i rentowności Twojej organizacji.
-
KURS - Management 3.0 / Management 3.0 – co to jest?
Kluczowe Etapy Doradztwa w Naszym podejściu Do efektywnego Rozwoju Biznesu
Doradztwo biznesowe i strategiczne czy warto?
Jeśli prowadzisz rozwijającą się firmę, cały czas musisz odpowiadać na zmiany. Dopasowujesz ofertę do nowych oczekiwań klientów, konkurujesz z nowymi graczami na rynku, zmieniasz sposób zarządzania.
Aby wybrać najlepszy kierunek rozwoju i podkreślić wyjątkowość oferty, warto spojrzeć na firmę i rynek wielowymiarowo.
Możemy Ci w tym pomóc. Jesteśmy specjalistami z wieloletnim doświadczeniem i szerokimi kompetencjami. Stworzymy dla Ciebie strategię na przyszłość i opracujemy trafne rekomendacje zmian.
Efekty współpracy z nami
Współpraca z nami pozwoli Ci zrozumieć warunki, w których funkcjonuje Twoja firma. Dzięki temu wspólnie opracujemy scenariusze rozwoju. Dzięki nim w przyszłości możesz podejmować bardziej świadome decyzje.
KURS - Zarzadzanie zmianą / komunikacja w zespole / przebieg /rezultat /
Strategia biznesowa firmy – co to jest?
Strategia biznesowa to szczegółowy plan, który określa, w jaki sposób przedsiębiorstwo osiągnie swoje cele. Tego typu koncepcje są niezwykle istotne, ponieważ wyznaczają kierunek, w którym firma powinna podążać, aby osiągnąć długoterminową wizję.
Strategia firmy pozwala wyszczególnić niezbędne kroki, działania i cele, jakie należy mieć na uwadze, aby móc osiągnąć docelowe założenia. Taki przewodnik pomaga przedsiębiorstwom sprawnie oraz efektywnie poruszać się w swoim środowisku biznesowym, zachowując jednocześnie przewagę konkurencyjną.
Strategia firmy – dlaczego Twój biznes jej potrzebuje?
Dobra strategia biznesowa i jej korzyści to:
-
główny kierunek i cel – strategia nadaje kierunek i definiuje cel każdego działania w ramach firmy, dbając o to, aby wszystkie wysiłki były ujednolicone oraz przyczyniały się do realizacji nadrzędnych założeń,
-
fundament podejmowania decyzji – strategia biznesowa pozwala ustalić ramy dla podejmowania decyzji, do których należy się odwoływać, gdy nasuną się jakieś wątpliwości,
-
podstawa alokacji zasobów – umiejętnie opracowana strategia rozwoju firmy, służy także jako przewodnik w przypadku alokacji zasobów, dzięki czemu moce przerobowe czy też finanse przedsiębiorstwa będą wykorzystywane tak, aby przynosić jak najlepszy zwrot z inwestycji,
-
przewaga strategiczna – odpowiedni plan rozwoju firmy i jej oferty pomoże odróżnić się od konkurencji oraz stworzyć unikalną propozycję wartości,
-
elastyczność – jeśli plan rozwoju firmy nie jest prawidłowo opracowany, wszelkie próby dostosowania się do zmian na rynku będą chaotyczne. To właśnie odgórna i szczegółowa strategia biznesowa zapewni zdolność adaptacji.
10 rodzajów strategii biznesowych z którymi pracowaliśmy i czujemy się w nich bardzo dobrze
Strategia firmy wydaje się mglistym pojęciem, gdy omawia się ją jedynie w ramach ogólnych założeń i projektów. Przyjrzyjmy się zatem temu, czego dokładnie może dotyczyć tego typu plan pod naszymi skrzydłami:
-
Strategia konkurencyjności – sformułowana na podstawie analizy działań konkurencji, strategia ta ma na celu utrzymanie lub poprawę pozycji rynkowej firmy, dzięki stosowaniu odpowiednich narzędzi i taktyk
-
Strategia marki – określa, co firma reprezentuje, jakie są jej wartości i w jaki sposób komunikuje je na zewnątrz. Dobrze skonstruowana strategia marki, pozwala stworzyć wyjątkową tożsamość, pozyskać lojalnych klientów i zapewnić spójność we wszystkich punktach kontaktu z grupą docelową.
-
Strategia komunikacji – określa sposób interakcji firmy z opinią publiczną i wpływa na zawartość wszelkich materiałów promocyjnych.
-
Strategia marketingowa – uwzględnia wszystkie działania promocyjne, których celem jest przyciągnięcie nowych klientów i wzmocnienie wizerunku oferty na rynku.
-
Strategia produktowa – koncentruje się na projektowaniu produktów w odpowiedzi na obecne i przyszłe potrzeby rynku. Tego typu strategia biznesowa obejmuje także potencjalne modyfikacje i dywersyfikację oferty w celu maksymalizacji sprzedaży.
-
Strategia penetracji rynku – jej celem jest skuteczne wprowadzenie na rynek nowego produktu/usługi z szeroko zakrojonymi działaniami promocyjnymi i konkurencyjnymi cenami tak, aby wywrzeć silne pierwsze wrażenie.
-
Strategia dystrybucji – tego typu plan skupia się na drodze towarów od producenta do konsumenta, co pozwala firmom zaoszczędzić koszty, poprzez skuteczne określenie ich miejsca w łańcuchu dostaw.
-
Strategia podatkowa – jej głównym zadaniem jest takie dostosowanie celów biznesowych i podatkowych, aby zapewnić jak najlepszą rentowność. Z tego powodu omawiana strategia uwzględnia najważniejsze przepisy podatkowe oraz ich interpretację.
-
Strategia zarządzania zasobami – koncentruje się na efektywnym kosztowo zarządzaniu komponentami materialnymi oraz rozwijaniu umiejętności i doświadczenia pracowników w odpowiedzi na ogólne potrzeby przedsiębiorstwa.
-
Strategia zarządzania ryzykiem – jej celem jest identyfikacja potencjalnych zagrożeń dla działalności firmy i określenie sposobów ich łagodzenia. Często obejmuje plany awaryjne dla różnych scenariuszy, dzięki którym można zminimalizować negatywny wpływ pewnych zdarzeń na funkcjonowanie biznesu.
Badania na temat strategii marketingowej
Wg badań firmy, które opracowały strategię marketingową zwiększyły skuteczność swoich kampanii sprzedażowych o ponad 313%!
Przedsiębiorcy wyznaczający jasne cele (SMART) mają o ponad 376% większe szanse na ich realizację niż Ci, którzy tego nie robią. Spośród tych odnoszących sukces prawie 70% firm zrealizowało większość celów, a 10% osiągnęło je wszystkie.
Czy jest gdzieś granica usprawniania, czy firmę można ulepszać bez końca?
Niektórzy twierdzą, że warto usprawniać bez końca, ale ja postawię sprawę jasno: to się nie zawsze opłaca. W optymalizacji procesu dochodzi się do momentu, gdzie kwoty nakładu przewyższają zyski.
Ograniczeniem może być poziom zaawansowania technologii, ludzkie umiejętności, czy też odpowiedź na pytanie “Za co nasz klient jest skłonny zapłacić nam więcej?”.
To daje nam jasną odpowiedź na pytanie “Gdzie leży granica optymalizowania procesów?”
Czym jest misja?
Zaczniemy od misji. Jest to kierunek rozwoju, w który przedsiębiorstwo będzie starało się dążyć w swoich działaniach. W misji określony jest też ogólny cel i główny powód istnienia firmy. Dobrze skonstruowana misja odpowiada na pytania co chcemy osiągnąć oraz jakie potrzeby będziemy zaspokajać. Warto w niej również określić, czym się wyróżniamy oraz do kogo kierujemy swój produkt lub usługi.
Pablo Cardona i Carlos Rey w książce Zarządzanie poprzez misje, wyróżniają cztery główne kategorie wartości, które mogą pojawiać się podczas precyzowania misji. Są to kategorie:
-
Biznesowe, czyli takie, które są nastawione głównie na zysk, takie jak skuteczność, profesjonalizm, osiąganie określonych wyników;
-
Racjonalne, związane z jakością relacji i skutecznym kontaktem z klientem;
-
Rozwojowe, wyrażające potrzebę nieustannego doskonalenia, innowacyjności i kreatywności;
-
Związane z wkładem na rzecz innych poprzez budowanie wizerunku przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie i angażowanie się w działania CSR.
Przyjrzyjmy się teraz misjom kilku znanych przedsiębiorstw. Przykładowo Samsung chce „Inspirować świat dzięki (naszym) innowacyjnym technologiom, produktom, wzornictwu, które wzbogaca życie ludzi i przyczynia się do dobrobytu społecznego tworząc nową przyszłość”. Z kolei misją Volvo jest „Tworzenie dobrobytu dzięki rozwiązaniom transportowym”, a Wawel dąży do „tworzenia naturalnych i innowacyjnych słodyczy dostępnych na co dzień”.
Life coaching z nami ukierunkowany od początku na Twoje potrzeby i chęci rozwoju ...
Odkryj swoje talenty oraz mocne strony z Testem Gallupa CliftonStrengths ...
Pomogę Ci odzyskać lub zbudować Pewność Siebie - Wiarę w Siebie...
Kliknij --> Life Coaching z nami - To Twój Rozwój Osobisty
Kliknij --> Coaching w oparciu o Badanie - Talenty Gallupa...
Kliknij --> Rozbudź w sobie Pewność Siebie i Wiarę w swoje umiejętności...
Jak powinna wyglądać wizja?
Jaka powinna być strategia?
Jak stworzyć strategię organizacji dzięki procesowi business coachingu?
Biznes plan - plus. Przykłady różnych strategii biznesowych znanych i lubianych Światowych marek
-
Starbucks (strategia marki/strategia komunikacji)
Starbucks pozycjonuje się jako marka premium w branży kawiarnianej, oferując nie tylko wysokiej jakości produkt, ale także i wyjątkowe doświadczenie klienta. Jak ujął to jeden z przedstawicieli firmy:
Cały czas rozwijamy koncepcję trzeciego miejsca pomiędzy pracą a domem, tworząc przestrzenie do rozmów i spotkań, a także odpoczynku czy nauki.
-
Samsung (strategia konkurencyjna/strategia produktowa)
Samsung z powodzeniem zarządza zróżnicowanym portfolio produktów, od smartfonów po urządzenia gospodarstwa domowego, zaspokajając potrzeby szerokiej bazy konsumentów. Firma wyróżniła swoje produkty dzięki innowacyjności, wysokiej jakości i szerokiej gamie funkcji dostosowanych do różnych segmentów rynku.
Strategia działania firmy jest na tyle skuteczna, że np. w Korei Południowej stanowi ona największy konglomerat na rynku, którego zasięgi i dominacja stają się aż zbyt duże.
-
Netflix (strategia penetracji rynku)
Netflix odmienił branżę medialną, dzięki usłudze streamingu opartej na subskrypcji. Wykorzystał on agresywną strategię penetracji rynku, oferując szeroki zakres treści za niską miesięczną opłatą. W połączeniu z prostym, przyjaznym dla użytkownika interfejsem, platforma szybko przyciągnęła dużą bazę klientów na całym świecie.
-
Google (strategia podatkowa/strategia zarządzania ryzykiem)
Strategia fiskalna Google koncentruje się na dywersyfikacji źródeł przychodów. Firma generuje nie tylko ogromne zyski z reklam, ale także inwestuje w usługi w chmurze, sprzęt komputerowy i inne przedsięwzięcia. Dzięki temu efektywnie zarządza swoimi zasobami, zmniejsza zależność od jednego źródła dochodu i ułatwia sobie proces wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
-
Amazon (strategia dystrybucji/strategia zarządzania zasobami)
Działając na niskich marżach, Amazon jest w stanie oferować jedne z najniższych cen na rynku, co ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów.
Fundamentem strategii przedsiębiorstwa jest niezwykle wydajny łańcuch dostaw i sieć logistyczna. Amazon inwestuje również w innowacje technologiczne, takie jak automatyzacja magazynów i dostawy dronami, co dodatkowo zwiększa wydajność oraz obniża koszty.
Tworzenie strategii biznesowej krok po kroku
Budowanie strategii przedsiębiorstwa to trudne zadanie, w które warto jednak włożyć wysiłek.
Omówmy zatem, jak w 7 krokach możesz przygotować taki plan.
Zrozum swoją wizję
Przeprowadź analizę SWOT
Przeprowadź analizę konkurencji
Ustal strategiczne cele
Wybierz najważniejsze narzędzia i metody
Przygotuj plan wdrożenia
Stale monitoruj postęp
Aby strategia biznesowa mogła przetrwać i ciągle się doskonalić, należy ją monitorować, a od czasu do czasu dokonać większego przeglądu jej stanu. Jeśli pewne elementy nie działają zgodnie z oczekiwaniami, bądź elastyczny i gotowy do wprowadzenia niezbędnych korekt.
Pamiętaj, że skuteczna strategia biznesowa to nie tylko taka, która osiąga swój nadrzędny cel, ale także pomaga poruszać się w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych.
Pojedyncze godziny doradztwa zaczynają się od 250 zł brutto / 60min.
Koszty i wycena stałej współpracy ustalana jest indywidualnie i jest niższa od stawki za pojedyncze godziny.
Spotkania biznesowe do 6h/dobę.
Zapytaj o wycenę Obszaru Strategii Twojej firmy, który Cię interesuje💲każdorazowa wycena jest indywidualna i dopasowana do Ciebie i Twoich oczekiwań.
Obsługujemy miasta i okolice:
-
Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok
-
Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin
-
Kalisz, Legnica, Grudziądz, Jaworzno, Słupsk, Jastrzębie-Zdrój, Nowy Sącz, Jelenia Góra, Siedlce, Mysłowice, Konin, Piła, Piotrków Trybunalski, Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Suwałki, Stargard, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Siemianowice Śląskie, Głogów, Pabianice, Leszno, Żory, Zamość, Pruszków, Łomża, Ełk, Tomaszów Mazowiecki, Chełm, Mielec, Kędzierzyn-Koźle, Przemyśl, Stalowa Wola, Tczew, Biała Podlaska, Bełchatów, Świdnica, Będzin, Zgierz, Piekary Śląskie, Racibórz, Legionowo, Ostrołęka.