Techniki sprzedaży - Skuteczna rozmowa handlowa
Co to technika sprzedaży? Jakie są techniki sprzedaży? Co jest najważniejsze w sprzedaży? Jak sprzedawać dobrze?
Wielu handlowców zastanawia się nad tym, co powiedzieć klientowi podczas rozmowy sprzedażowej. Zaangażowani handlowcy, chcąc sprzedać usługę lub produkt, z przyjemnością przedstawią klientowi jego cechy z dokładnością do najdrobniejszych szczegółów. Tylko, czy klient chce to usłyszeć?
Wizyta sprzedażowa – mówić, rozmawiać, a może słuchać?
Dzięki temu warsztatowi:
-
dowiesz się, na co zwracać uwagę podczas rozmowy z klientem
-
poznasz nowe sposoby pozyskiwania klientów
-
nauczysz się optymalizować lejek sprzedażowy
-
nauczysz się stosować język korzyści
-
będziesz potrafił radzić sobie z obiekcjami klientów
-
dowiesz się, jak planować sprzedaż
-
poznasz liczne techniki wspomagające sprzedaż
-
dowiesz się, jak motywować się do pracy.
Być może jesteś początkującym sprzedawcą lub dopiero założyłeś firmę i chcesz dowiedzieć się, co robić, aby zaczęła ona przynosić większe zyski? A może pierwsze kroki w sprzedaży masz już za sobą i szukasz sposobów, by poprawić swoje dotychczasowe wyniki? Bez względu na to, które zdanie opisuje cię lepiej, ten kurs będzie świetnym wyborem. Zebrałem w nim swoje niemal dwudziestoletnie doświadczenie handlowe i masę przydatnych wskazówek, które z pewnością pomogą Ci pozyskiwać klienta długofalowego i sprzedawać efektywniej i więcej.
Zwiększ sprzedaż
Wiesz jak wygląda proces sprzedaży, ustaliłeś cele, które chcesz osiągnąć, a może po prostu sprzedajesz z nadzieją, że to wystarczy? Możesz nie zdawać sobie sprawy, ale każdy proces sprzedaży w dużym stopniu opiera się na podobnych krokach. To tzw. lejek sprzedażowy, który możesz poprawić i udoskonalić tak, aby generować większe zyski. W tym kursie nie tylko pokażę Ci czym dokładnie jest i jak powinien wyglądać skuteczny lejek sprzedażowy, ale też zastanowimy się, co możesz zrobić, aby zoptymalizować go w swojej firmie.
Pozyskuj nowych klientów
Pozyskiwanie klientów może być prostsze i tańsze niż myślisz. Musisz tylko wiedzieć kogo tak naprawdę szukasz i jakie narzędzia sprawdzą się najlepiej w przypadku twojego biznesu. W tym kursie pokażę Ci, co zrobić, aby precyzyjnie określić profil twojego klienta. Zobaczysz również jak do jego poszukiwań w sposób praktyczny wykorzystać internet. Dowiesz się także czym różnią się między sobą poszczególne typy klientów oraz jak zadawać im odpowiednie pytania.
Mów językiem korzyści
To nie twój produkt, a klient któremu próbujesz go sprzedać jest najważniejszy! Wielu sprzedawców kompletnie o tym zapomina, skupiając się tylko na tym co ,a nie komu sprzedaje! Aby osiągnąć więcej musisz wiedzieć czego oczekuje twój klient, co jest mu potrzebne i jakie cechy twojego produktu naprawdę mają dla niego znaczenie. Musisz nauczyć się mówić językiem korzyści, dopasowywać go do oczekiwań klienta, no i przede wszystkim, musisz wiedzieć jak negocjować i radzić sobie z obiekcjami. O tym i wielu innych tematach szczegółowo opowiem Ci na moim warsztacie.
Wykorzystaj skuteczne techniki
Na pewno słyszałeś o technice “Dobry i zły glina”, być może widziałeś ją nawet w filmach. Ale czy zdawałeś sobie sprawę, że z powodzeniem wykorzystują ją również najlepsi sprzedawcy na świecie? Tego typu psychologiczne "triki" potrafią być niezwykle skuteczne, dlatego tak często wykorzystuje się je w handlu. To temat niezwykle ważny, dlatego poświęcimy mu sporo warsztatowej pracy.
Bądź lepszym sprzedawcą
Dobry sprzedawca nigdy nie stoi w miejscu. Cały czas stara się doskonalić swoje umiejętności. W tym kursie będziemy więc zajmować się nie tylko procesem sprzedaży, klientami i technikami, ale przede wszystkim Tobą! Pokażę Ci jak określić swoje słabe i mocne strony, podpowiem jak motywować się do pracy.
Dowiesz się również czym jest self-coaching i dlaczego powinieneś korzystać z niego codziennie. Self-coaching został stworzony, aby budować odwagę, skuteczność i siłę do realizacji własnych marzeń oraz podążania własną drogą i stawania się przykładem dla samego siebie jak niesamowite efekty można osiągać w swoim życiu. Po to aby żyć prawdziwie i odważnie.
Każdy Handlowiec powinien pamiętać, że wszelkie jego działania mają jeden cel: sprzedaż. Na skuteczny efekt kończący transakcję sprzedażą, ma wpływ wiele czynników. Szkolenie w praktyczny sposób koncentruje się na poszczególnych elementach procesu sprzedaży. Przede wszystkim jest to kształtowanie własnej postawy i motywacji, bez której nawet najlepszy produkt z trudem może się obronić. Szkolenie pomoże Uczestnikom rozwinąć umiejętności rozpoznawania i wzbudzania potrzeb klientów, prezentacji korzyści oraz ceny. Dopiero wówczas, dzięki dostarczonym podczas szkolenia, skutecznym praktycznym narzędziom oraz rozwoju umiejętności Uczestników, możemy oczekiwać podniesienia efektywności prowadzonych działań sprzedażowych.
Cel szkolenia Techniki sprzedaży - Skuteczna rozmowa handlowa
Nabycie, pogłębienie i utrwalenie wiedzy oraz umiejętności z zakresu skutecznych technik sprzedaży.
Po szkoleniu Uczestnik nabędzie i poszerzy wiedzę z zakresu:
› skuteczności komunikacji i jej znaczenia w budowaniu sprawności interpersonalnej,
› skutecznych technik komunikacyjnych w tym aktywnego słuchania,
› stylów komunikacji,
› poziomów komunikacji międzyludzkiej,
› schematów zachowań określonego typu osobowości człowieka – modeli myślowych,
› dopasowania komunikacji do odpowiedniego typu zachowania rozmówcy,
› umiejętnego zadawania pytań i ich wykorzystywania podczas rozmowy,
› prezentacji oferty na podstawie analizy potrzeb,
› rozpoznawania ukrytych potrzeb Klienta i jego motywacji do zakupu,
› skutecznego zamykania sprzedaży,
› technik wywierania wpływu i obrony przed manipulacją.
Metodyka szkolenia
Duża ilość ćwiczeń grupowych i indywidualnych, dyskusje, scenki handlowe – odgrywanie ról, prezentacja, gry sprzedażowe, symulacje, wymiana doświadczeń, feedback, obserwacje, praca z kwestionariuszami i narzędziami do autoanalizy.
Adresaci szkolenia
Przedstawiciele handlowi, sprzedawcy, menedżerowie sprzedaży, pracownicy obsługi klienta, osoby zajmujące się sprzedażą na wszystkich szczeblach zarządzania.
Przykładowy program Kursu "Techniki sprzedaży - Skuteczna rozmowa handlowa" - ostatecznie jednak to Państwo decydują o modułach i składzie finalnym warsztatów dla Państwa:
Rozpoczęcie kursu: weryfikacja potrzeb szkoleniowych, identyfikacja celów szkolenia, ustalenie zasad pracy i sprawy organizacyjne.
Standardowe etapy rozmowy handlowej przepracowane na warsztatach:
10 etapów rozmowy handlowej jakie przechodzi Twój klient
Rozmowa Handlowa Etap 1 - Zaskoczenie
Rozmowa Handlowa Etap 2 - Podejrzliwość
Rozmowa Handlowa Etap 3 - Niechęć
Rozmowa Handlowa Etap 4 - Opór
Rozmowa Handlowa Etap 5 - Wahanie
Rozmowa Handlowa Etap 6 - Uspokojenie
Rozmowa Handlowa Etap 7 - Akceptacja
Rozmowa Handlowa Etap 8 - Wybór
Rozmowa Handlowa Etap 9 - Niepewność
Rozmowa Handlowa Etap 10 - Zadowolenie
Rozmowa handlowa - podsumowanie
Pakiet Rozszerzony o - Komunikacja:
Komunikacja interpersonalna
Bariery komunikacji
Test "Mój styl komunikacji" - analiza własnego stylu komunikacyjnego
Umiejętność komunikacji, jak ją rozwinąć?
Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność
Ćwiczenie „Głuchy telefon”
Techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę Klienta i sprzedaż
„Sztuka zadawania pytań” – od ogółu do szczegółu. Technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu, czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi
Funkcje pytań – informacyjna, psychologiczna, kontroli nad procesem
Jakich pytań nie wolno stosować podczas rozmowy z Klientem?
„Spirala aktywnego słuchania” – od zorientowania na rozmówcę do intencji rozmówcy – ćwiczenia w zakresie technik aktywnego słuchania:
− cechy dobrego słuchacza,
− cztery kroki aktywnego słuchania
Słuchanie aktywne, słuchanie empatyczne, słuchanie otwarte, słuchanie świadome
Bariery utrudniające aktywne słuchanie.
Korzyści z aktywnego słuchania
Pakiet rozszerzony o - Elementy autoprezentacji i etykiety biznesowej:
Siła komunikacji niewerbalnej – dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni. Jak stworzyć spójny wizerunek podczas przekazu by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
Otaczanie się gadżetami – wpływ na klienta
Kreowanie pożądanego wizerunku personalnego. Techniki budowania wiarygodności przekazu : ton głosu, gesty, słowa
Dopasowanie się do rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w rozmowie
Pakiet rozszerzony o - Pogłębiona analiza potrzeb
Kim są moi Klienci? – czyli typy osobowości
Testy na typ osobowości
Jak ćwiczyć rozpoznawanie typu osobowości klienta?
Zasada „góry lodowej” w analizie potrzeb – metoda nurkowania
Rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta – identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta
Nie komplikujmy tego co sprawdzone – technika KISS
Prezentacja produktu – główne zasady jakich należy przestrzegać.
Technika podawania informacji o produkcie
Reguła kontrastu
Podstawowe elementy podczas prezentacji, język korzyści (cecha , zaleta, korzyść), techniki przedstawiania ceny, budowanie marki
Jeśli niczym się nie wyróżniasz to lepiej żebyś był tani…. Różnice w podejmowaniu decyzji przez Klientów, w zależności od jakości i ceny produktów
Pakiet rozszerzony o - Narzędzia zwiększające skuteczność zamykania sprzedaży
Co jeśli Klient kupił i co jeśli Klient nie dokonał zakupu? Sygnały jakie daje Klient świadczące o chęci zakupu; podstawowe techniki zamykania sprzedaży: bezpośrednia, założenie, wybór, mniejsza zgoda, wyważenie, tak-tak, dlaczego nie? Dodatkowe techniki.
Techniki zamknięcia sprzedaży w sytuacjach trudnych
Gdy Klient krytykuje
Gdy Klient nic nie mówi o swojej decyzji
Gdy Klient powołuje się na konkurencję
Gdy Klient odkłada decyzje w czasie
Po decyzji Klienta
Gdy decyzja jest pozytywna
Gdy decyzja jest negatywna
Gwarantujmy, że wiedza, którą przekazujemy jest praktyczna, aktualna i sprawdzona
Warsztaty "Techniki Sprzedaży - Skuteczna rozmowa handlowa" - Wiesz jak wygląda proces sprzedaży, ustaliłeś cele, które chcesz osiągnąć, a może po prostu sprzedajesz z nadzieją, że to wystarczy? Możesz nie zdawać sobie sprawy, ale każdy proces sprzedaży w dużym stopniu opiera się na podobnych krokach.
Zapraszamy do kontaktu -KLIKNIJ
Cena warsztatów jak i jego kształt ostateczny zawsze ustalana jest indywidualnie...
lub
250zł z VAT - za pojedynczą sesję coachingu wspierającego kompetencje Sprzedaży oraz rozmowy handlowej
Masz pytania? Chętnie na wszystkie odpowiemy.
Więcej przydatnych informacji w szerszym ujęciu znajdziesz w zakładce " BLOG "
Przykładowe pozycje z zakładki " BLOG ":
- Life coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kto to jest Coach? Czym jest Coaching? Jak wygląda raca coacha?
- Biznes coachingu w naszej strefie wiedzy. Zapraszamy do lektury
- Kompleksowy przewodnik po usługach, technikach i korzyściach płynących z coachingu
- Asertywność, zzachowania asertywne i to czy można ich się nauczyć
- Więcej o skutecznym zarządzaniu zmianą
- Więcej o Biznes coachingu, coachingu menadżerskim i korzyściach z tego płynących
- Więcej o Cztery etapy skutecznego coachingu - model GROW
- Co to jest wypalenie zawodowe – etapy, przyczyny, objawy, skutki – co robić?
- Jak coach może wspierać procesy motywacyjne? Coaching motywacyjny
- JAK ROZPOZNAĆ ASERTYWNY STYL KOMUNIKACJI? Co to Asertywność? Czym jest zachowanie asertywne?
- Zarządzanie zmianą w organizacji, praktyczne wskazówki dla menedżerów i organizacji w komunikowaniu nadchodzącej zmiany.
Zapraszam do zapoznania się z zakładką " OFERTA "
-
Dynamiczny Rozwój - Life coaching - coaching życiowy - coaching par
-
Dynamiczny Rozwój - Executive coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Czy warto inwestować w Team Building? – Budowanie zespołu
-
Dynamiczny Rozwój - Business coaching
-
Dynamiczny Rozwój - Wypalenie zawodowe - stres - odporność psychiczna
-
Dynamiczny Rozwój - Chcesz rozwinąć swoje umiejętności w sprzedaży B2B?
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching - trening asertywności
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching motywacyjny - korzyści z motywacji wewnętrznej w życiu i biznesie
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching zawodowy / kariery / kompetencyjny
-
Dynamiczny Rozwój - Trening, coaching odporności psychicznej - stres - Model 4C
-
Dynamiczny Rozwój - Design Thinking - kreatywny coaching wspierający innowacyjne rozwiązywanie problemów
-
Dynamiczny Rozwój - Team coaching / Coaching Zespołowy
-
Dynamiczny Rozwój - Mentoring biznesowy / Doradztwo Biznesowe
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching / Diagnoza odporności psychicznej - MTQ48
Zapraszamy również na specjalne programy rozwojowe szerzej opisane w zakładce - KURSY
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju Managment 3.0
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie czasem i efektywną organizacją czasu pracy
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Psychologia negocjacji
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Zarządzanie zmianą / komunikacja / przebieg / rezultat /
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Program rozwoju sprzedaży
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Techniki sprzedaży - rozmowa handlowa
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Skuteczny lider - zarządzanie zespołem
-
Dynamiczny Rozwój - Coaching i Mentoring - Pewność siebie
Obsługujemy miasta i okolice:
-
Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok
-
Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin
-
Kalisz, Legnica, Grudziądz, Jaworzno, Słupsk, Jastrzębie-Zdrój, Nowy Sącz, Jelenia Góra, Siedlce, Mysłowice, Konin, Piła, Piotrków Trybunalski, Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Suwałki, Stargard, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Siemianowice Śląskie, Głogów, Pabianice, Leszno, Żory, Zamość, Pruszków, Łomża, Ełk, Tomaszów Mazowiecki, Chełm, Mielec, Kędzierzyn-Koźle, Przemyśl, Stalowa Wola, Tczew, Biała Podlaska, Bełchatów, Świdnica, Będzin, Zgierz, Piekary Śląskie, Racibórz, Legionowo, Ostrołęka.