COACHING i MENTORING stacjonarnie lub online Sam wybierz sposób naszej współpracy…

Dynamiczny Rozwój Wsparcie w Twoim rozwoju to nasz priorytet

Kto to Coach? Czym jest Coaching? Jak wygląda raca coacha?

Kim jest coach? Czym zajmuje się coach? Coaching – co to jest? Definicja coachingu.

Coach - Coaching, Definicje oraz Rodzaje

Coach i coaching. Definicje oraz fakty

Coaching to metoda pracy często stosowana w świecie rozwoju osobistego. Dzięki coachingowi możliwy staje się rozwój osobisty.  Proces coachingowy może pomóc w rozwijaniu umiejętności przywódczych i komunikacyjnych. Może także przyczynić się do zdrowszego i bardziej produktywnego życia.

 

 

 

 Czy coaching jest popularny? Coaching a cele i działania?

Coaching jest popularny na całym świecie, ponieważ pomaga ludziom osiągać ich cele życiowe lub zawodowe, pokonywać wyzwania i maksymalizować ich potencjał w każdej dziedzinie życia. Znajomość znaczenia coachingu jest ważna, aby zrozumieć praktyki i zasady stojące za tą metodologią rozwoju zawodowego i osobistego.

 

Spis treści: 

1. Czym jest coaching?

2. Na czym polega praca coacha?

3. Kim jest coach?

4. Czym zajmuje się coach?

5. Jakie cechy powinien posiadać coach?

6. Coach po co i dla kogo?

Pochodzenie terminu "coaching"

 Sam termin „coaching” jest zatem koncepcją konsultingową, podczas której coach pomaga swojemu rozmówcy (klientowi) znaleźć rozwiązania określonych problemów i je skutecznie wdrożyć. Coach jest zatem specjalistą, który oferuje profesjonalną pomoc swoim klientom, czyli osobom, które w danym momencie zmagają się z jakimś problemem lub ogólnie zmagają się z wieloma trudnościami w życiu zawodowym lub prywatnym. Istnieje na przykład coaching biznesowy, coaching menagerski, coaching zawodowy, coaching motywacyjny, life coaching itp.

 

Jakie są formy coachingu?

Wsparcie rozwoju osobistego lub zawodowego może przebiegać w trzech formach.

 

Jakie są rodzaje coachingu?

Różne sesje coachingowe mogą być przeprowadzane w zależności od różnych czynników. Na przykład istnieją różnice w procesie, gdy jest on wykonywany w grupie lub indywidualnie. Jednak to nie wszystko. W zależności od obszaru interwencji i celu, jaki ma zostać osiągnięty, można wyróżnić kilka najpopularniejszych rodzajów coachingu.

Rodzaje coachingu - coaching a wsparcie i motywacja

Coaching życiowy (life coaching) – dotyczy różnych sfer osobistych klienta. Składa się z praktyki, w której profesjonalista pomaga osobie poprawić jej indywidualne wyniki w jakimś aspekcie, np. rozwijania swoich kompetencji komunikacyjnych lub radzenia sobie w nowej życiowej roli (męża, żony, matki itp.). Kwestia zakresu coachingu życiowego zależy od tego, czego on dotyczy. Dlatego można wyróżnić tu dodatkowe podtypy:

  • coaching dla rodziny (family coaching): zaoferowanie rodzinom niezbędnych metod i narzędzi do rozwiązywania konfliktów, znajdowania równowagi i szczęścia;

  • coaching rodzicielski (parents coaching): wspieraniem ról rodzicielskich, budowanie więzi z dzieckiem, poprawa relacji i komunikacji;

  • coaching dla kobiet (women coaching): zajmowanie się tematami ściśle związanymi ze społeczną, zawodową i rodzinną rolą kobiety;

  • coaching dla mężczyzn (men coaching): wspieranie w realizowaniu życiowych ról i zadań związanych z byciem mężczyzną.

Coaching jako metoda pragmatycznego wsparcia biznesu

Coaching biznesowy (business coaching) – jest najbardziej związany z sektorem pracy i zdobywaniem celów zawodowych. Jego podstawą jest proces rozwoju zawodowego, promowanie nowych możliwości i doskonalenie działań biznesowych. W takich przypadkach oprócz coachingu kariery, który rozwija możliwości indywidualne, wyróżnić można także:

  • coaching dla top menedżerów - coaching dla profesjonalistów (executive coaching);

  • coaching menedżerski (managemant coaching);

  • coachingi dla zespołu z danej branży.

Coach – trener biznesu ma wiedzę, aby ocenić sytuację i zidentyfikować możliwe problemy, które utrudniają produktywność. Proces coachingowy wzmaga motywację i determinację do realizowania ustalonych celów tak życiowych jak i biznesowych. Przy wprowadzaniu zmian życiowych jak i biznesowych dedykowany jest coaching zmiany lub coaching motywacyjny. Coaching zatem powinien być odbierany jako metoda rozwoju osobistego lub kreatywnego pobudzenia działań biznesowych.

Czym Coaching jest?

Zgodnie z definicją ICF, największej ogólnoświatowej organizacji coachingowej, która zrzesza profesjonalnych coachów, jest to „proces towarzyszenia klientowi w kreatywnym procesie, który skłania do myślenia i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału”.

Czym coaching nie jest?

Coach nie podsuwa rozwiązań, jest nastawiony „na przyszłość”, nie przeszłość, coach nawet nie musi znać dziedziny, nad którą chce pracować coachee. Rola coacha polega na towarzyszeniu podopiecznemu w odkrywaniu ich własnej wiedzy i umiejętności.

 

Osobisty i biznesowy coaching – korzyści

Poprzez coaching można rozumieć proces, który powoduje pozytywne i trwałe zmiany w krótkim czasie, w sposób efektywny i przyspieszony. Coach poprzez proces rozwojowy wykorzystuje podczas każdej sesji odpowiednio dobrane narzędzia coachingowe. Dlatego bardzo istotne są kompetencje coacha.

Coaching wspiera klienta w szybkim i satysfakcjonującym wyprowadzeniu go z obecnego stanu do stanu pożądanego. Proces coachingu jest okazją do klarownej wizualizacji poszczególnych punktów życiowej drogi, zwiększenia pewności siebie oraz przełamania ograniczających przekonań. Wszystko po to, aby ludzie mogli odkrywać i osiągać maksimum swojego potencjału. Dzięki pracy coachingowej klient otrzymuje wiele korzyści w wielu dziedzinach. Mogą one wkraczać w życie osobiste lub dotyczyć rozwoju kompetencji zawodowych.

 

Korzyści osobiste z coachingu obejmują:

  • rozwój osobisty;

  • podniesienie poziomu szczęścia i spełnienia;

  • samopoznanie i samorozwój;

  • coaching wzmacnia ewolucję i ciągłe doskonalenie;

  • proces coachingowy poprawia jakość życia i wewnętrzną równowagę;

  • ćwiczenia inteligencji emocjonalnej;

  • przełamywanie ograniczających przekonań;

  • dostosowanie wartości i misji życiowej;

  • nabywanie nowych i doskonalenie starych umiejętności;

  • poprawę jakości życia i samopoczucia;

  • zmniejszenie stresu;

  • poprawę relacji osobistych;

  • zwiększoną spójność wewnętrzną i zewnętrzną;

  • narzędzia podczas coachingu poprawiają samoocenę i pewność siebie;

  • kontrolę emocji;

  • zwiększoną elastyczność i dostosowanie się do zmian.

 

Coach towarzyszy klientowi również w uzyskaniu korzyści biznesowych, takich jak:

  • rozwój zawodowy;

  • poprawa biznesplanów;

  • konstruowanie jasnych celów;

  • większe wykorzystanie talentów i identyfikacja kwestii do rozwinięcia;

  • wsparcie w pokonywaniu przeszkód;

  • rozwój umiejętności w zakresie przedsiębiorczości;

  • utrzymanie większej równowagi między życiem osobistym i zawodowym;

  • lepsze zarządzanie czasem;

  • maksymalizacja wydajności i wyników;

  • wdrożenie zasobów dla bardziej efektywnej komunikacji i relacji;

  • rozwój umiejętności przywódczych;

  • zwiększona produktywność;

  • poprawa elastyczności i dostosowania się do zmian.

 

 

Proces coachingowy. Jak wygląda przebieg pojedynczych sesji coachingowych?

Sesja coachingowa to wysoce spersonalizowana interakcja między coachem a osobą lub grupą. Celem tej interakcji jest pomoc osobie (osobom) w osiągnięciu ich celów. Coach spotyka się z kimś jeden na jednego lub w małych grupach. Często za pomocą pytań i interaktywnej dyskusji doprowadza do zmiany w tej osobie lub w grupie. Cykl sesji coachingowych tworzy proces coachingowy. 

Spotkania mogą przybrać formę indywidualnych sesji lub szkoleń grupowych. Szkolenia grupowe są często lepszym sposobem uczenia się w sytuacjach biznesowych. Pozwalają poszczególnym osobom dzielić się swoimi doświadczeniami i uczyć się od siebie nawzajem.

Sesja coachingowa to czas, kiedy możesz przyjść i porozmawiać z profesjonalistą o swoich wątpliwościach i niepewnościach. Jest to proces dwukierunkowy, w którym coach słucha tego, co klient ma do powiedzenia, a następnie stara się pomóc klientowi uzyskać wgląd i znaleźć rozwiązania jego problemów. Na początku spotkań trzeba ustalić, dokąd chcesz dojść, jakie cele chcesz osiągnąć. Musisz mieć świadomość tego, do czego dążysz. Dzięki skutecznym narzędziom coach pomaga każdemu odkryć swoje cele, a także znaleźć środki umożliwiające ich osiągnięcie, szybko i skutecznie.

 

Dalsza praca to kolejne spotkania na sesjach coachingowych, podczas których:

  • rozwijana jest samoświadomość klienta, czego tak naprawdę pragnie i potrzebuje, by czuć się w pełni spełnionym człowiekiem;

  • następuje identyfikacja mocnych stron i obszarów do poprawy;

  • wskazanie przez coacha zadań, które będą mierzyć postępy;

  • pomoc w opracowaniu efektywnego planu kariery lub życia osobistego z celami, zadaniami i szczegółowym zakresem działania.

 

Sesje coachingowe mogą odbywać się co tydzień, co dwa tygodnie lub co nieco dłużej i trwać średnio od jednej do dwóch godzin. Ich szczegóły są ustalane za obopólną zgodą coacha i klienta.

  • Coach to zawód przyszłości, który w najbliższych latach będzie się cieszyć rosnącą popularnością oraz  zapotrzebowaniem. Praca coacha wcale nie jest łatwa i wymaga nie tylko wiedzy z różnych dziedzin nauki, ale również posiadania niektórych cech charakteru, które ułatwiają współpracę z klientami. Najważniejszą cechą, którą powinien odznaczać się coach, a która dotyczy również innych zawodów, jest empatia. To właśnie troszczenie się i szczera chęć pomocy klientowi jest istotna w tej pracy.
  • Coach może wspierać klienta w każdej branży biznesowej, w sporcie oraz w sferach związanych z psychologią. Słowo „coaching” to zapożyczenie z języka angielskiego, które dosłownie można przetłumaczyć na „trenować” lub „nadzorować”. Obecnie jednak termin „coaching” oznacza wiele różnych koncepcji doradczych i szkoleniowych w różnych obszarach. 

 

Na czym polega praca coacha?

W pewnym stopniu praca coacha przypomina pracę psychologa, jednak relacja pomiędzy klientem i psychologiem zazwyczaj przypomina relację na linii pacjent-terapeuta i sprawdza się w przypadku radzenia sobie z różnymi traumami, fobiami i innymi problemami lękowymi.

 

Coaching vs. Mentoring – podstawowe różnice

Współpraca z coachem jest bardziej skierowana na szybkie znalezienie rozwiązań i ich wdrożenie, ponieważ z coachingu korzystają osoby, które po prostu poszukują sposobu na zwiększenie swojej efektywności w różnych obszarach życia. Zdecydowanie najskuteczniejszy jest coach dyplomowany oraz coach z praktyką wsparcia w jak najbardziej różnorodnych obszarach, przypadkach i wyzwaniach swoich klientów. Wszystko to wiąże się ze skutecznością osiąganych celów przez klienta. Coach i proces coachingowy jest zatem skuteczniejszy niż nawet najlepsze poradniki czy kursy bo działa w obszarze konkretnego przypadku, konkretnej sytuacji, konkretnych umiejętności klienta jego potrzeb i możliwości wpływania na Jego przyszłość.

 

Pochodzenie terminu coach

Coach to zawód, który wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych i pochodzi, ze świata sportu. Trenerzy drużyn akademickich motywowali sportowców, starając się odkryć ich ukryty potencjał. Następnie rola coacha ewoluowała i została przeniesiona do innych sfer jak np. biznes. Zadaniem coacha i procesu coachingowego jest odnalezienie i pomoc w wykorzystaniu potencjału swojego klienta. Bardzo ważnym elementem pracy coacha jest słuchanie, ponieważ dzięki temu może dokładnie zagłębić się w problem klienta i pomóc w znalezieniu optymalnego rozwiązania. Oznacza to, że coach nie tylko motywuje do działania, ale także podsuwają narzędzia, które mogą ułatwić poradzenie sobie z problemami w zgodzie z oczekiwaniami klienta.

 

Praca coacha - coaching

Coach w swojej pracy prowadzi proces nie tylko indywidualnie, lecz także grupowo, a pomoc i wsparcie może dotyczyć zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego. Coaching to również zadawanie odpowiednio ukierunkowanych pytań, aby samemu doprowadzić klienta do właściwego rozwiązania. Takie podejście zwiększa prawdopodobieństwo, że klient szybko zastosuje konkretną metodę i zacznie rozwijać swoje umiejętności w najlepszym dla niego obszarze kompetencji potrzebnych do rozwoju osobistego lub rozwoju zawodowego.

coach, coaching, doradztwo biznesowe

Jakie cechy powinien posiadać coach? 

Rzetelny coach wykonuje swoją pracę nie tylko dla pieniędzy, ale przede wszystkim ze szczerej chęci pomocy i uczestnictwa w procesie przezwyciężania słabości swoich klientów. Coach powinien być kreatywny, ale w tym samym czasie unikać narzucania swojego punktu widzenia klientowi. Zadanie coacha polega na pomocy w znalezieniu rozwiązania, a nie dawania gotowych sposobów, które często przeczą wartościom i opiniom klienta.

 

Coaching, coach, sesja coachingowa

Coach musi być pewny siebie, otwarty i komunikatywny – bez tych cech bardzo ciężko przekonać do siebie klienta i zdobyć zaufanie osoby, która szuka pomocy u specjalisty. Coach musi zatem posiadać silne umiejętności interpersonalne i komunikacyjne. Istotne jest również to, aby coach wyróżniał się zrozumieniem i wiedzą, że niektóre okoliczności życiowe są dla jego klientów bardzo bolesne i przytłaczające.

 

Gdzie i jak pracuje coach?

 Coach obecnie może pracować jako etatowy specjalista lub osoba, która zajmuje się na co dzień np. rozwojem biznesu, zespołów itp. Dobrze by coach odznaczał się wyżej wymienionymi cechami jak również elastycznością pracy tak na żywo jak online.

Coaching kojarzy się przede wszystkim ze wspieraniem menedżerów, sportowców i pracowników na różnych pozycjach zawodowych – coaching biznesowy. Jednak w ostatnich latach z usług coacha korzysta coraz więcej osób, które szukają specjalisty, pomagającego uporządkować im problemy w życiu prywatnym – life coaching.

 

Czy warto skorzystać z wsparcia coacha?

 Jeśli skorzystasz ze wsparcia coacha to z dużym prawdopodobieństwem:
👉 Odbudujesz swoją samoocenę i pewność siebie (to wg. statystyk jeden z najczęściej występujących efektów coachingu – wskazuje na niego ponad 70% badanych klientów coachingu) oraz „rozprawisz się” z wieloma ograniczającymi przekonaniami co ułatwi Ci osiągnięcie celów.

👉 Powrócisz do ładu i komfortu po okresie silnego stresu, wytężonej pracy lub po poważnej zmianie.

👉 Zaplanujesz zmiany w swoim życiu zawodowym i / lub osobistym tak, by przyniosły Ci oczekiwany efekt szybciej i przy mniejszym wysiłku (i żebyś już po zmianach nie potrzebowała / potrzebował coachingu.

👉 Odzyskasz równowagę i siłę zagubione w związku z trudnymi sytuacjami (takimi jak utrata pracy, wypalenie zawodowe, mobbing i wiele innych).

👉 Rozbudujesz i / lub wzmocnisz swoje kompetencje komunikacyjne oraz zarządcze, tak, aby obowiązki menedżerskie wymagały mniej wysiłku a sprawiały więcej frajdy i przynosiły więcej sukcesów.

👉 Zorganizujesz swój czas tak, aby robić więcej tego, co chcesz i lubisz a mniej tego, co bywa głośne lecz…niezbyt ważne.

👉 Zaplanujesz jak budować swój wizerunek zawodowy na rynku pracy lub w firmie, do której właśnie Cię przyjęto.

 

                                                                                                                                              

Gwarantujmy, że wiedza, którą przekazujemy jest praktyczna, aktualna i sprawdzona.

Cennik – Grafcom

 

 Napisz ✍

lub zadzwoń ☎️

 

Cena za sesję Life coachingu(wszystkie jego indywidualne odmiany)70 min: od 200 zł, za sesję online  (Ta cena nie dotyczy firm oraz coachingu biznesowego) tutaj ceny ustalane są indywidualnie.

Możliwe są także sesje dłuższe: 90 minut lub warsztaty biznesowe do 6h/dobę. Zapytaj jeśli jesteś zainteresowany.

 

 

Więcej przydatnych informacji w szerszym ujęciu znajdziesz w zakładce " BLOG " 


Zapraszam do zapoznania się z zakładką " OFERTA "

 Zapraszamy również na specjalne programy rozwojowe szerzej opisane w zakładce - KURSY


Obsługujemy miasta i okolice: 

  • Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, BiałystokPoprawne dodanie firmy do Google Maps | Strony internetowe CP System

  • Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin

  •  Kalisz, Legnica, Grudziądz, Jaworzno, Słupsk, Jastrzębie-Zdrój, Nowy Sącz, Jelenia Góra, Siedlce, Mysłowice, Konin, Piła, Piotrków Trybunalski, Inowrocław, Lubin, Ostrów Wielkopolski, Suwałki, Stargard, Gniezno, Ostrowiec Świętokrzyski, Siemianowice Śląskie, Głogów, Pabianice, Leszno, Żory, Zamość, Pruszków, Łomża, Ełk, Tomaszów Mazowiecki, Chełm, Mielec, Kędzierzyn-Koźle, Przemyśl, Stalowa Wola, Tczew, Biała Podlaska, Bełchatów, Świdnica, Będzin, Zgierz, Piekary Śląskie, Racibórz, Legionowo, Ostrołęka.

* Coaching online za pośrednictwem aplikacji społecznościowych(Whatsap, Skype, MS Teams).

 

Wizytówka Google - opinie  Naszych klientów

Coaching & Mentoring - zapraszamy do kontaktu 

☎️  506 986 407 


Zarządzanie czasem i efektywna organizacja czasu pracy.

Napisz i zamów wycenę

Skuteczne delegowanie i efektywne monitorowanie zadań w zespole.

Napisz i zamów wycenę

✍ Napisz i umów się na bezpłatną rozmowę ze mną już dzisiaj.