Rozwój osobisty / Zarządzanie czasem Cz. 2
Zarządzanie czasem
(sobą i innymi w czasie) Cz. 2
Zarządzanie czasem(sobą i innymi w czasie) Cz.2

Może nie zawsze uda Ci się zrobić wszystko, ale możesz postarać się zrobić jak najwięcej jeśli tylko tego chcesz i to kluczowa potrzeba. Możesz bowiem efektywniej wykorzystywać czas dzięki doświadczeniu i wsparciu technologii. Oto kilka powodów, dla których zarządzanie czasem jest tak ważne:

Większa produktywność: Gdy odpowiednio zarządzasz czasem, łatwiej ci określić priorytety, a twoja produktywność rośnie. Osiągniesz więcej w krótszym czasie, bo będziesz się skupiać na najważniejszych zadaniach i szybko je kończyć.

Mniejszy stres: Problemy z zarządzaniem czasem często skutkują stresem, gdy deadline'y i wszelkiego rodzaju wskaźniki gonią, a zadania się piętrzą. Unikaj robienia rzeczy na ostatnią chwilę i staraj się równomiernie rozkładać pracę w czasie – z pewnością odetchniesz z ulgą a sytuacja stanie się bardziej pod kontrolą. Mając kontrolę nad Sobą w czasie zwykle zaczynasz kontrolować również wywoływanie u Siebie stresu.

Czas nie jest z gumy: w pewnym momencie zaczyna go brakować. Czasem najprostsze rozwiązania sprawdzają się najlepiej...
Tak, zwykle sami stoimy za stresogennymi sytuacjami, które z odpowiednimi umiejętnościami nawet kiedy się pojawią to staną się motywatorami.

Lepsze podejmowanie decyzji: Umiejętność zarządzania czasem pomaga podejmować lepsze decyzje: potrafisz bowiem ocenić, ile czasu zajmą poszczególne zadania i czy stanowią priorytet, a następnie odpowiednio wykorzystać swoje możliwości.
Lepsza równowaga między pracą a życiem osobistym: Gdy efektywnie zarządzasz czasem, masz przestrzeń na aktywności zawodowe i prywatne. A to oznacza lepszy balans między pracą a sprawami osobistymi. Gdy stawiasz granice i przykładasz wagę do czasu dla siebie, możesz liczyć na bardziej satysfakcjonujące życie poza pracą.

Wyższa jakość pracy: Jeśli odpowiednio zarządzasz czasem, możesz przeznaczyć go więcej na zadania, które wymagają skupienia. Efekt? Wyższa jakość pracy i lepsze wyniki.


Wzrost zadowolenia z pracy: Efektywne zarządzanie czasem pozwoli ci zwiększyć satysfakcję zawodową – będziesz kontrolować, ile masz pracy, i osiągać cele.

Zarządzanie czasem to mentalny Tetris(układanka). Dzięki niemu optymalnie wykorzystasz swoje dni, a zatem będziesz spać spokojnie.
To bardzo ważna umiejętność na wielu stanowiskach – od kierowników projektu IT przez szefów kuchni po zarządzanie sobą w czasie niezależnie od sytuacji życiowej lub zawodowej.
Coaching - Mentoring - Konsulting